lovestories

Direktlänk till inlägg 18 december 2012

Crazy Stupid Love - Chapter 2

Av Elin Holmkvist - 18 december 2012 14:55

Aidans ord ekade i mitt huvud.

'Du har vadå?' frågade jag chockat och han kollade på mig för att sen kolla ner i golvet.

'Al, jag älskar dig fortfarande' sa han och jag tappade talförmågan.

Aidan lutade sig fram och kysste mig.

Ingen kunde vara gladare än mig nu.

Det var förvisso jag som gjorde slut förra gången, men det var något inom mig som aldrig riktigt ville lämna honom.

Jag mådde bra, han gjorde mig hel.


'Jag kommer sakna dig'

Aidan kollade in i mina ögon.

Jag ville gråta.

'Du får inte glömma mig när jag är borta' sa jag och svalde hårt.

'Det skulle jag aldrig göra' sa han och kysste mig. 'Alison Miller, jag älskar dig'

Mamma log mot oss och jag gav Aidan en sista kram innan jag sen gick iväg med mamma.

'Hur känns det gumman?' frågade hon när vi satt oss i planet.

'Jag har väl åkt flygplan förut?' sa jag och kollade på mamma som suckade.

'Inte det, jag menar att du är med Aidan igen'

'Jaha, jo, det känns väl bra' sa jag. 

'Vill du verkligen lämna honom så länge?' 

'Jadå, det är lugnt. Vi kan nå varandra på andra sätt' sa jag och nickade, fast jag egentligen bara ville sticka härifrån till Aidan. 


'Vi är framme gumman' sa mamma och jag öppnade ögonen. 

Jag skulle göra vad som helst för en påse godis och en film just nu.

När vi fixat alla saker och tagit alla väskor och kommit fram till hotellet slängde jag mig i min säng.


Nästa dag

Mamma var inte hemma, hon är säkert på jobbet.

Jag gick in i köket och mycket riktigt såg jag en lapp på kylskåpet.

"Är på jobbet, jag vet inte riktigt hur länge. Jag kommer bara hem en sväng sen och kollar så att allt är okej innan jag ska på en personalfest.

Det ligger pengar på bänken, och om det inte räcker får du mer när jag kommer hem. Älskar dig. kram, mamma "

Jag gick in på toaletten och sminkade mig och plattade håret.

Jag gick sen ut igen och bytte om från min pyjamas till ett par svarta shorts, en magtröja och ett par vita converse.

Jag tog min handväska och la ner nycklar mobil mammas pengar och lite andra nödvändiga saker.

Jag satte mina solglasögon på huvudet och gick sen ut och fram till hissen.

'Goodmorning miss Miller' sa en man som jobbade i personalen på hotellet.

'Goodmorning Mason, what a beautiful day, don't you think?' 

'Really' svarade han och jag log medan jag gick förbi honom och tog på mig solglasögonen riktigt.

Min mobil ringde.

'Hallå?'

'Hej älskling'

Jag log när jag hörde Aidans röst.

'Hej' sa jag glatt.

'Saknar dig'

'Jag saknar dig med'

Jag kunde höra att han pratade med någon.

'Jag ska hälsa ifrån Chelsea att hon saknar dig' sa han.

'Säg att jag saknar henne med' sa jag.

Jag skulle verkligen vilja vara där med dem.

Jag visste inte att jag skulle sakna dem såhär mycket. 'Vad gör ni?'

'Inte så mycket' svarade han och jag nickade fast att han inte kunde se det. 'Men jag måste gå nu, vi hörs senare'
Innan jag hann svara hade han lagt på.

Jag kollade förvånat på mobilen och la sen ner den i väskan.


'Hej raring' sa mamma när hon kom in.

'Hej' svarade jag och hon log mot mig för att sen gå in i sitt sovrum och stänga dörren.

Någon halvtimme senare kom hon ut igen med håret fint uppsatt, hade på sig en röd klänning och ett par röda klackskor.

'Vad fin du är' sa jag och log mot mamma.

Hon log tillbaka.

'Tack hjärtat' hon pussade min panna och tog sen upp sin plånbok. 'Här har du lite pengar'

'Tack, men jag behöver dem inte' sa jag och räckte fram handen till mamma igen.

'Spara dem då' svarade hon och log.

Hon vände sig sen om och gick fram till dörren.

'jag kommer nog hem sent inatt, jag vet inte riktigt när. Ring om det är något så kommer jag hit med en gång'

'Jag ska nog klara mig' svarade jag och hon log.

'Vi ses sen' sa hon och gav mig en slängkyss för att sen gå ut.

Jag stängde ner datorn och la ner pengarna i min plånbok.

Jag tog min väska och tog på mig mina converse för att sen gå ut och fram till hissen.

Klockan var runt sju och det var riktigt varmt.


Jag slängde på mig ett vitt linne som slutade ungefär vid troskanten och ett par korta "sovshorts".

Jag tog med mig godiset och satte mig framför tv:n i mitt rum. 

Jag la mig på mage i soffan och stoppade in en bit choklad i munnen. 

Jag tog upp min mobil och slog in Aidans nummer.

'Ja?' svarade han, aningen besvärat?

'Hej' svarade jag och log för mig själv.

'Hej babe, vad gör du?'
'Ingenting, det finns inget roligt att göra här. Mamma är bara och jobbar hela tiden och det finns inget annat jag kan göra'
sa jag och suckade.

'Gå ut och skaffa en kompis då, det är du ju så bra på vanligvis' sa han och jag skrattade. 'Men du, jag måste gå nu, ringer tillbaka sen'

Aidan la på och jag suckade för att lägga mig på rygg och lyssna till ljudet av tv:n.

Varför var han tvungen att gå varje gång vi pratade i telefon?

Vill han inte prata med mig?

Jag kastade telefonen genom rummet och ångrade mig så fort jag släppt den.

Jag satte mig upp och pustade utt när den landat i min resväska som stod uppen på golvet.

Jag la mig ner igen.

Jag kanske skulle ut och skaffa vänner?

Men det får bli imorgon.


Jag vaknade av att solen sken i mina ögon.

Jag suckade och vände mig om, men kunde inte somna om.

Jag gick ut i köket och såg en lapp på kylskåpet.

"Hej raring!

Jag är på jobbet, kommer nog hem sent ikväll.

Det ligger pengar i skåpet om du vill ha.

Om det inte räcker kan du komma förbi jobbet och hämta mer sen.

Älskar dig, mamma"
Jag skakade på huvudet och gick fram till kylskåpet.

Mamma var hopplös.

Hur mycket pengar tror hon att jag gör slut med på en dag?

Jag tog fram yoghurt och hällde upp det i en skål för att sen gå till vardagsrummet och slå på tv:n.

Tråkigt, redan sett, gammalt, tråkigt, tråkigt, tråkigt..

Det slutade med att jag kollade på nyheterna, vilket inte var så roligt.

Jag bytte kanal igen och såg en reklam med Justin Bieber.

Han var bara för mycket den killen.

Jag kom ihåg när jag och Amy brukade sitta hemma hos henne och skoja om han, hans låtar, hur han såg ut.

Amy..

Jag saknade henne, men jag kunde slå vad om att hon inte saknad mig ett dugg, eller iallafall tänkte hon inte på mig så mycket som jag tänkte på henne.

Jag suckade och tog med mig skålen ut i köket och sköljde ur det sista av yoghurten.

Jag gick in på mitt rum och in på toaletten för att ta en dusch.

Jag satte på vattnet och kände hur det iskalla vattnet träffade min kropp.

Jag flämtade till och tryckte mig bakåt mot väggen.


Jag gick ut från duschen, vet inte riktigt hur länge jag stod där.

Jag virade en handduk om mig och drog min hand genom håret.

Jag gick ut från badrummet och gick fram till min resväska.

Jag tog upp mobilen som fortfarande låg där och såg att jag hade tre missade samtal från Aidan.
Jag ringde upp.

'Ja?' sa han och suckade.

'Jo, du hade ringt'

'Jo, ja, det var inget viktigt' sa han och jag suckade.

'Inget viktigt?'

'Nej, jag hinner inte prata nu, vi hörs. Puss' sa han och la på.

Han har betett sig konstigt de sista timmarna.

Vill han inte prata med mig längre?

Jag slängde telefonen på sängen och tog sen upp ett par jeansshorts och en usa magtröja ur väskan.

Jag tog på mig underkläder och slängde sen på mig kläderna.

Jag gick in i badrummet och blåste håret och sminkade mig.

Jag behövde inte platta håret så jag gick istället ut och övervägde vilka skor jag skulle ha.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Holmkvist - 4 juli 2013 00:57


Jag tog laptopen, och när jag gick in på mitt rum var jag noga med att se till att ingen var i mitt rum och att dörren var stängd riktigt. Jag satte mig på sängen, startade datan och gick in på min skype. Till min lycka var Aubrey inne. Jag r...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 22:40

Jag och Chaz stannade vid en tom lekplats och satte oss på varsin gunga. Jag tog tunga andetag och försökte slappna av. När Chaz frågade hur jag mådde brast allting. Tårarna började forsa ner för mina kinder och Chaz nästan flög fram till mig. ...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 19:03

'What if they don't like me?' klagade jag och stannade. Klumpen i min hals växte och det kändes som alla mina organ i magen drog ihop sig till en knut. Jag svalde hårt flera gånger. 'They'll love you, I promise!' svarade Chaz och jag stannade. ...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 17:27


Söndag, 21.30 Okej, jag borde ha packat innan, men jag var för upptagen med annat. Jag skyndade fram och tillbaka i mitt rum. Slängde kläder hit och dit, plockade fram hörlurar, plockade fram skor, slängde dem hit och dit. När jag packat halv...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 16:27

'Hej, du måste vara Julia' sa kvinnan som jag antog var Jakobs mamma. Jag nickade och vi log mot varandra. 'Jag heter Linda, jag är Jakobs mamma' sa hon sen och log ännu bredare. 'Jakob har sagt mycket bra om dig' 'Mamma, det räcker' sa Ja...

Presentation

Välkommen till min blogg :) Här kommer det (nästan) varje dag upp delar på dom noveller jag än så länge skriver :) Enjoy :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards