lovestories

Direktlänk till inlägg 20 juni 2013

We Belong Together - Ch. 16

Av Elin Holmkvist - 20 juni 2013 18:28

'So, what do you think of Sweden so far?' frågade jag och kollade på Chaz som log lite.

'I think it's great' svarade han och jag nickade.

Vi hade precis kommit till stranden som låg ungefär tio minuter från Alexandras hus.

Klockan var ungefär kvart över sex, och det var riktigt varmt ute.

Vi gick längs med stranden och pratade lite.

Jag granskade Chaz lite i smyg.

Han var en bit längre än mig, och han såg bra ut, definitivt en kille jag skulle kunnat gå ut med om han inte varit min "bror". 


Jag började sakta vakna utav att någon sa mitt namn. 

'Julia' 

Rösten var som en viskning, nästan som att personen var rädd för att störa. 

'Julia' hörde jag rösten viska igen. 

Tillslut öppnade jag ögonen och möttes av Chaz blick. 

'Your mom told me to wake you up'

'What time is it?' frågade jag och han kollade sin mobil. 

'10.30' svarade han och jag nickade innan jag sen drog av mig. 

Jag hade på mig ett linne med hellokitty linne och ett par shorts med hellokitty.

 

'Cute PJ' sa Chaz med ett flin och jag kollade ner på mina kläder, som att jag hade glömt av vad jag hade på mig.

'It is, isn't it' svarade jag och han skrattade lite roat.

Jag gick ut från mitt rum och Chaz precis bakom mig.

'Goodmorning' sa Mark när jag kom in i köket.

'Morning' svarade jag och satte mig ner vid bordet och tog fram en skiva bröd.

'Mamma, kan du skicka smöret' sa jag trött, och när jag inte fick det kollade jag upp på mamma som såg menande på mig.

'Julia, now when Mark and Chaz are here, I want you to talk english, okay?'

'Mamma..' började jag, men avbröt mig när jag såg mammas blick tränga in i mig. 

Jag suckade högt.

'Pass me the butter' började jag. 'Please'

Hon nickade och gav mig smöret.

När vi satt vid matbordet ringde min mobil och mamma kollade besvärat på mig.

'Can I please take this? it's Aubrey' sa jag och hon suckade.

'If she wants to do something, you have to take Chaz with you' sa hon sen och jag nickade glatt.

'No problem, I'd love to' sa jag och svarade sen.

'Hallå?'

'Hej girly, what's up?'

'Jag äter frukost, du då?' 

'Inte så mycket, undrade om du ville hitta på något?' 

'Visst, men är det okej om Chaz är med eller?'

'Självklart, vill jätte gärna träffa honom' sa hon och jag tog en tugga av min macka.

'Okej, messar dig sen, puss' sa jag och la på.

När jag hade lagt på började Chaz skratta.

'What?' frågade jag och han skakade på huvudet.

'That sounds so weird'
Jag skrattade lite jag med och reste mig sen upp.

Jag ställde mitt glas på diskbänken.

Jag kollade på Chaz som ätit upp för längesen.

'You want to come?'

Han nickade och följde med mig upp till mitt rum.

När vi kom upp till mitt rum la jag mig ner på min säng, och Chaz satte sig på sängkanten i fotänden.

'If you want to, we can meet my friend later?'

Jag kollade upp på Chaz och han nickade.

'I'd love to'

'Cool'

Jag nickade och reste mig upp för att gå till min garderob.

Jag valde ett svart linne med en döskalle på och ett par shorts med USA flaggan

  .

Jag ville inte att Chaz skulle få ett dåligt intryck av att jag var oförskämd eller något, så istället för att be honom gå ut från mitt rum valde jag att gå ut från rummet och över till badrummet som låg mittemot.

Jag bytte snabbt om, la min pyjamas i tvätten och gick ut från badrummet och över till mitt rum.

Jag satte mig ner på min säng igen, på andra sidan om Chaz.

Vi satt tysta ett tag.

Tillslut reste jag mig upp och kollade mot Chaz.

Jag tog mina solglasögon och satte dem på huvudet.

'Come' sa jag och han gick efter mig ner för trappan.

Jag tog på mig ett par vita, låga converse och ställde mig sen riktigt.

'We're going out' sa jag högt och utan att vänta på svar drog jag med mig Chaz ut och stängde dörren.

'So, how is she?' frågade Chaz sen och för ett ögonblick fick jag tänka efter vem han menade.

'Oh, Aubrey? she's great, you'll love her' sa jag och Chaz nickade.

Jag tog upp min mobil och skrev snabbt in ett sms.


"Heey, är hos dig om tjugo, puss ;*"


Jag la ner mobilen i min ficka igen.

När jag skulle ta av mina solglasögon från huvudet och sätta på dem riktigt försökte jag allt jag kunde för att det inte skulle göra alltför ont, eftersom att de trasslat in sig lite i håret som satt i en boll på huvudet.

Tillslut fick jag av mig dem och satte på mig dem, innan jag kollade mot Chaz som flinade mot mig.

'That's why it's better to have short hair' sa han och skrattade lite.

'Yeah, maybe you're right' svarade jag och skakade lite roat på huvudet.


'Hej' sa jag högt när jag öppnade dörren hem till Aubrey.

'Här inne' hörde jag Aubrey säga från badrummet i hallen.

Dörren stod öppen och jag lutade mig mot dörkarmen.

Chaz gick efter mig lite sakta och ställde sig lite bakom mig.

Synen av Aubrey fick både mig och Chaz att vilja skratta, och vi fick anstränga oss för att inte göra det.

Hon hade antagligen börjat borsta håret, men att den fastnade i alla tovor hon hade, och hon drog försiktigt i ett desperat försök att få ut den.

'Ow, aj, helvete' sa hon flera gånger, och tillslut kunde jag inte hålla mig längre.

'Hur går det?'

När hon vände sig mot mig och Chaz med en förvånad blick började jag skratta.

Jag skrattade så mycket att min mage gjorde ont.

Aubreys hår var framför hennes ansikte, och borsten satt fast mitt i det.

'Hej, eller I mean, or, erm... Hi' sa hon sen och Chaz flinade lite mot henne.

'Hi' svarade han.

När jag slutat skratta ställde jag mig upp riktigt igen och harklade mig lite.

'Så, behöver du hjälp eller?'

'Tror du?!' sa hon sen och jag skakade lite roat på huvudet.

Jag gick in och öppnade skåpet under handfatet och tog fram ett spraybalsam som stod där.

Jag sprutade det i Aubreys hår och försökte sen sakta få ut den.

Ungefär trettio minuter senare hade jag fått ut borsten och Aubreys hår var lent och mjukt.

'Um, yeah, so this is Chaz' sa jag sen och nickade med huvudet mot Chaz som fortfarande stod i dörröpnningen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Holmkvist - 4 juli 2013 00:57


Jag tog laptopen, och när jag gick in på mitt rum var jag noga med att se till att ingen var i mitt rum och att dörren var stängd riktigt. Jag satte mig på sängen, startade datan och gick in på min skype. Till min lycka var Aubrey inne. Jag r...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 22:40

Jag och Chaz stannade vid en tom lekplats och satte oss på varsin gunga. Jag tog tunga andetag och försökte slappna av. När Chaz frågade hur jag mådde brast allting. Tårarna började forsa ner för mina kinder och Chaz nästan flög fram till mig. ...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 19:03

'What if they don't like me?' klagade jag och stannade. Klumpen i min hals växte och det kändes som alla mina organ i magen drog ihop sig till en knut. Jag svalde hårt flera gånger. 'They'll love you, I promise!' svarade Chaz och jag stannade. ...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 17:27


Söndag, 21.30 Okej, jag borde ha packat innan, men jag var för upptagen med annat. Jag skyndade fram och tillbaka i mitt rum. Slängde kläder hit och dit, plockade fram hörlurar, plockade fram skor, slängde dem hit och dit. När jag packat halv...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 16:27

'Hej, du måste vara Julia' sa kvinnan som jag antog var Jakobs mamma. Jag nickade och vi log mot varandra. 'Jag heter Linda, jag är Jakobs mamma' sa hon sen och log ännu bredare. 'Jakob har sagt mycket bra om dig' 'Mamma, det räcker' sa Ja...

Presentation

Välkommen till min blogg :) Här kommer det (nästan) varje dag upp delar på dom noveller jag än så länge skriver :) Enjoy :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards