lovestories

Direktlänk till inlägg 19 juni 2013

We Belong Together - Ch. 13

Av Elin Holmkvist - 19 juni 2013 18:27

Vattnet i sjön var mörkblått och mörka moln spred sig på himlen.

Det duggade lite och vinden var kall.

Vädret passade precis in på mina känslor.

Jag satte mig ner på en klippa och drog upp benen mot bröstet, för att sen lägga hakan mot mina knän.


'Här är du' hörde jag en röst bakom mig.

Jag vände mig om och kollade på Aubrey som log lite mot mig.

Hon kom och satte sig bredvid mig. 

'Dina föräldrar är skit oroliga' 

'Det ska de vara också' 

'Jag hörde om vad som hände, men du, du kommer fixa det här, vi kommer fixa det här' sa hon och puttade till mig lite mjukt på armen. 

'Jag finns alltid här, du kan prata med mig om allt, och skulle det vara så att du inte orkar längre kan du bara komma hem till mig, min dörr står alltid öppen för dig. Vi kommer klara det här tillsammans, bara vi har varandra' sa hon och kramade om mig.

Jag lutade mitt ansikte mot hennes axel och kände tårarna komma kypandes.

'Bree, det gör så ont' sa jag och jag kände hur hon nickade.

'Jag vet.. jag vet'


Jag kollade ut genom fönstret på flygplanet och suckade.

Det hade gått två veckor sen mamma och pappa valde att de skulle skiljas.

Jag var helt förkrossad när mamma berättade att pappa hade träffat en annan bakom hennes rygg, och att det hade pågått i två månader.

Även fast jag var arg, ledsen och förvirrad kunde jag inte låta bli att le.

Mamma hade bjudit med mig på en resa till London, och när jag berättade för Aubrey frågade min mamma om vi inte skulle fråga hennes mamma om de kunde hänga med.

Aubreys mamma var inte sen med att säga ja.

Vi skulle vara i London en vecka, bara jag, mamma, Aubrey och Monika (Aubreys mamma)

Monika och mamma var också rätt bra vänner, faktiskt.

Ibland brukade de sitta och fika tillsammans, gå över till varandra och bara prata på, så som alla vuxna gör.

Det här skulle faktiskt bli en rätt bra vecka ändå.


Det kunde nog inte bli en bättre fredag än den. 

När vi kom till flygplatsen tog det inte lång tid att checka ut, taxin till hotellet var inte dyr och allting gick bara våran väg. 

Jag och Aubrey skulle dela rum, medan mamma och Monika hade egna. 

Vi var ute en stund och bara kollade runt, sen blev vi hungriga och gick och åt på n pizzeria. 

Allting var bara jätte härligt. 

Sen gick jag och Aubrey och köpte godis och satte oss i min säng för att kolla på film. 

Vi stannade uppe ända till fyra, sen somnade båda. 


Vädret i London var helt fantastiskt, verkligen. 

Det var jätte varmt och bara hlet underbart. 

Så fort jag vaknade skyndade jag mig ur sängen.

Jag tog på mig ett par ljusa jeansshorts, ett grått linne som jag stoppade in i shortsen där fram och ett par röda låga converse.

 

Jag satte upp mitt hår i en boll på huvudet och tog på mig lite smink snabbt. 

Aubrey var redan uppe.

Hon hade på sig ett par vita shorts, en gullig topp och ett par vita ballerina skor.

 

Hennes hår var plattat och låg fint längs med hennes fina ansikte. Hennes smink var inte för mycket, men väldigt fint.

'Ska vi gå ner och äta frukost?' frågade jag och hon nickade.


När vi hade ätit frukost gick vi bara upp till rummet för att hämta plånböcker och nycklar.

Jag satte mina solglasögon på huvudet och Aubrey tog sin väska.

'Kan du ha min plånbok i din väska?' frågade jag och Aubrey log.

'Såklart'

Hon tog min plånbok och vi gick ut från rummet och ställde oss i hissen.


'One coffee and one icetea please' sa Aubrey till tjejen i kassan på starbucks som log mot oss och nickade.

Vi tog våra drickor och gick och satte oss vid ett bord precis vid fönstret.

Min iste var nog det godaste jag druckit på länge.

Jag och Aubrey satt och pratade länge om allt möjligt.

Jag var glad över att ha henne att prata med, jag var glad över att ha henne över huvudtaget.

Det var skönt att ha lite egentid med henne.

Varför skulle alla killar alltid komma och ställa till allt? man klarar sig bättre utan dem.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Holmkvist - 4 juli 2013 00:57


Jag tog laptopen, och när jag gick in på mitt rum var jag noga med att se till att ingen var i mitt rum och att dörren var stängd riktigt. Jag satte mig på sängen, startade datan och gick in på min skype. Till min lycka var Aubrey inne. Jag r...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 22:40

Jag och Chaz stannade vid en tom lekplats och satte oss på varsin gunga. Jag tog tunga andetag och försökte slappna av. När Chaz frågade hur jag mådde brast allting. Tårarna började forsa ner för mina kinder och Chaz nästan flög fram till mig. ...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 19:03

'What if they don't like me?' klagade jag och stannade. Klumpen i min hals växte och det kändes som alla mina organ i magen drog ihop sig till en knut. Jag svalde hårt flera gånger. 'They'll love you, I promise!' svarade Chaz och jag stannade. ...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 17:27


Söndag, 21.30 Okej, jag borde ha packat innan, men jag var för upptagen med annat. Jag skyndade fram och tillbaka i mitt rum. Slängde kläder hit och dit, plockade fram hörlurar, plockade fram skor, slängde dem hit och dit. När jag packat halv...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 16:27

'Hej, du måste vara Julia' sa kvinnan som jag antog var Jakobs mamma. Jag nickade och vi log mot varandra. 'Jag heter Linda, jag är Jakobs mamma' sa hon sen och log ännu bredare. 'Jakob har sagt mycket bra om dig' 'Mamma, det räcker' sa Ja...

Presentation

Välkommen till min blogg :) Här kommer det (nästan) varje dag upp delar på dom noveller jag än så länge skriver :) Enjoy :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards