lovestories

Direktlänk till inlägg 2 juli 2013

We Belong Together - Ch. 18

Av Elin Holmkvist - 2 juli 2013 14:00

Jag ryckte till när ljudet av min ringsignal ekade i det tysta vardagsrummet.

Min ringsignal var rätt bra, Gubben i lådan med Daniel Adams-Ray.

Jag kollade på Chaz och tog sen upp mobilen.

'Hallå?'

'Hej gumman, vad gör du?'

'Inte så mycket'

'Okej, jag tänkte bara säga att jag och Mark tog en sväng till Kungsbacka och vi kommer inte hem förrän i allafall halv tolv'

'Aha, okej, men vi hörs senare då'

'Ja, puss'

'Puss'

Jag la på och kollade på Chaz som stirrade intensivt på mig.

'Who was it?'

'My mom'

'What did she say?'

'That they wont be back until 11.30 tonight' sa jag och han nickade.

Vi hade bara suttit i mitt vardagsrum och inte gjort någonting.

Ärligt talat visste jag inte vad vi skulle göra heller.

Tillslut tog jag upp min mobil och ringde Aubrey.

'Hallå?'

'Heej, vad gör du?'

'Ingenting, mamma är ute med sin kille igen, precis som alla andra dagar sen dem träffades'

'Okej, kan jag och Chaz komma?'

'Snälla'

'Okej, är där om tjugo'

'Okej, puss'

'Puss'

Jag la ner mobilen igen och kollade på Chaz igen.

'Come on, we're going to Aubrey'

Han nickade och vi reste oss upp.


När vi gick på gatan jag än gång bodde på kände jag mig rädd.

Jag stannade lite och sneglade upp på mitt gamla hus.

Det skulle inte förvåna mig om pappa har en ny tjej nu.

Jag kände hur mitt hjärta började pumpa, jag kände att jag var rädd för att träffa pappa igen.

Tänk om han skulle komma vandrande på gatan och se mig.

Jag rös till och tog tag i Chaz för att fortsätta gå.

'Julia, what's up?' frågade han och jag suckade lite.

'That house just remembers me of so much' sa jag och han nickade förstående.

Vi fortsatte gå tills vi kom till Aubrey.

Jag tryckte ner handtaget men det var låst.

Jag började knacka på och slutade inte förrän jag hörde någon låsa upp.

'Knacka lite mer' sa Aubrey när vi kom in och jag skrattade lite.


'What do you think of Aubrey?' frågade jag när vi kom hem till mig.

Jag och Chaz hade gått hem när Jonathan kom, han sa att han och Aubrey behövde prata.

När vi gick kunde jag se hur han kysste Aubrey, och det bara såg så himla gulligt och äkta ut.

De var verkligen perfekta för varandra, det såg man.

Jag har inte träffat Jakob sen jag vet inte när.

Jag avskyr att säga det, men jag är inte ledsen för det.

'She's great, really nice' svarade han och jag nickade.


'You wanna watch a movie or something?' frågade Chaz och lutade sig mot dörrkarmen i mitt rum. 

Jag nickade och stängde ner min data. 

Jag nickade mot garderoben. 

'Just gonna chance some clothes' 

Chaz nickade, gick ut och stängde dörren efter sig.

Jag gick fram till min garderob och började leta efter något lätt att ta på mig.

Jag tog på mig ett par svarta mjukisbyxor, ett grönt linne som slutade vid naveln, ett par sockar som jag stoppade i byxorna i och sen satte jag upp håret i någon slarvig fläta-ish.

 

När jag kom ner för trappan satt Chaz och försökte välja film.

'What do you wanna see?' frågade han och jag ryckte på axlarna.

'This' sa han och höll upp the grudge.

'Anything except that' sa jag och han kollade vädjande mot mig.

'Why not?'

'I don't know, I'm just not in the mood'

Efter många om och men hade vi tillslut satt på Paranormal Activity 1.

Inte för att jag förstår hur den kan vara bättre än The grudge på något sätt men okej.

Jag är inte onormalt rädd för skräckfilmer eller så, bara hoppar till när något kommer upp och så, normalt, men jag var inte alls sugen på att kolla på en sån idag.

'I'm hungry, wanna order a pizza or something?' frågade Chaz efter en stund.

'Yeah, sounds great' svarade jag och gick för att leta efter telefonen.

Jag slog in telefonnumret till en närliggande pizzeria efter att Chaz sagt att han skulle ha en kebabpizza med extra sås.

'Hej, jag skulle vilja beställa en kebabpizza med mildsås på, en hawaii och två extra milda såser' sa jag. 

Medan jag väntade på att killen som svarade skulle skriva ner det jag sagt kunde jag höra hans andetag. 

Det kändes nästan som att hans andetag åkte rakt genom telefonen och på mig. 

'Det tar tio minuter en kvart' 

'Okej, tack så mycket, hej då'

Jag la på och gick in till Chaz igen.

Jag satte mig ner och Chaz kollade klagande på mig.

'Turn the lights off' sa han och jag suckade.

'I want them on' svarade jag och han suckade.

Efter många blickar reste jag mig upp och släckte.


Jag hoppade till med ett tjut när dörrklockan ringde.

'That must be the pizza' sa jag och reste mig för att öppna dörren.

Jag betalade och gick sen in med pizzorna till vardagsrummet.


'You want to go but candy or something? the supermarket closes in like one hour' sa jag och kollade på klockan som stod på 20.55

'Sure' svarade Chaz och vi reste oss upp.

Jag tog på mig en grå kofta och ett par utav Markus gamla skor.

Jag orkade inte bry mig om hur jag såg ut just nu.

Jag och Chaz gick ut från mitt hus och började gå bort mot affären.


'Coke or Sprite?' frågade Chaz och jag övervägde saken.

'You pick' sa jag och han stod en lång stund och funderade innan han sen valde cola.

Vi fortsatte bort mot hyllan med godis.

Jag plockade lite och när jag kom tillbaka till Chaz stod han med öppen mun.

'You have so much candy, like that loose candy, we don't have it at home' sa han och jag nickade.

'Well, then we have to eat much when you're here' sa jag och han skrattade.

Vi köpte två mjölkchoklad kakor och gick sen för att betala.


Jag vaknade utav att någon andades mig i håret.

Jag kollade upp och såg att jag, pinsamt nog, somnat med huvudet på Chaz axel och han hade armen runt mig.

Jag kände hur kinderna hettade upp och satte mig snabbt upp.

Nej, tänk när mamma och Mark kom hem, undra vad de tänkte.

Jag reste mig upp och gick till köket, där mamma och Mark satt och åt frukost.

'Good morning sweetheart' sa mamma, utan att kolla upp från tidningen.

'Slept well?' frågade hon sen och jag satte mig ner.

'Great'

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Holmkvist - 4 juli 2013 00:57


Jag tog laptopen, och när jag gick in på mitt rum var jag noga med att se till att ingen var i mitt rum och att dörren var stängd riktigt. Jag satte mig på sängen, startade datan och gick in på min skype. Till min lycka var Aubrey inne. Jag r...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 22:40

Jag och Chaz stannade vid en tom lekplats och satte oss på varsin gunga. Jag tog tunga andetag och försökte slappna av. När Chaz frågade hur jag mådde brast allting. Tårarna började forsa ner för mina kinder och Chaz nästan flög fram till mig. ...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 19:03

'What if they don't like me?' klagade jag och stannade. Klumpen i min hals växte och det kändes som alla mina organ i magen drog ihop sig till en knut. Jag svalde hårt flera gånger. 'They'll love you, I promise!' svarade Chaz och jag stannade. ...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 17:27


Söndag, 21.30 Okej, jag borde ha packat innan, men jag var för upptagen med annat. Jag skyndade fram och tillbaka i mitt rum. Slängde kläder hit och dit, plockade fram hörlurar, plockade fram skor, slängde dem hit och dit. När jag packat halv...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 16:27

'Hej, du måste vara Julia' sa kvinnan som jag antog var Jakobs mamma. Jag nickade och vi log mot varandra. 'Jag heter Linda, jag är Jakobs mamma' sa hon sen och log ännu bredare. 'Jakob har sagt mycket bra om dig' 'Mamma, det räcker' sa Ja...

Presentation

Välkommen till min blogg :) Här kommer det (nästan) varje dag upp delar på dom noveller jag än så länge skriver :) Enjoy :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards