lovestories

Direktlänk till inlägg 2 juli 2013

We Belong Together - Ch. 19

Av Elin Holmkvist - 2 juli 2013 21:51

Jag rös till när det kalla vattnet nuddade min kropp och backade till jag kände att vattnet blivit varmare.

Utan att fylla badkaret satte jag mig ner och lät vattnet rinna ner genom mitt hår.


Jag virade in mitt hår i en turban med ett av badlakanen, satte på mig underkläder, och virade sen det andra badlakanet runt mig.

Jag gick genom hallen till mitt rum och stängde dörren så fort jag kommit in.

Jag tog på mig en tröja som visade lite utav magen och ett par svarta shorts.

 

Jag sminkade mig och plattade håret och tog sen med mina dr. dre beats hörlurar för att gå ner för trappan.

Mamma och Mark skulle ha en "egendag", som dem kallade det, med Chaz.

Jag gick in i köket och tog ett äpple.

När jag tagit några bett vände jag mig om och kollade på Markus och hans tre kompisar som satt vid köksbordet.

Jag granskade dem lite innan jag tog en till tugga.

'Jag drar till Bree' sa jag och kollade på Markus som nickade.

Jag tog sen på mig mina hörlurar och gick ut i hallen.

Jag tryckte ner mina fötter i ett par utav Markus gamla DC skor, tog min longboard och gick.


'Hallå' sa jag högt när jag kom hem till Aubrey.

Jag hade ingen aning om hon var hemma eller inte, men klockan tolv var hon alltid hemma.

'Hej gumman' sa Monica och gav mig en kram.

'Vad roligt att se dig'

'Det är roligt att se dig med' svarade jag och hon gav mig ett varmt leende.

'Hon är där uppe' sa hon sen och nickade lätt med huvudet mot trappan.

'Okej, tack' svarade jag och gick upp.
'Bree, vakna' sa jag, ingen respons.

Jag drog av henne täcket, drog bort en av hennes kuddar och började slå henne med den.

'Aubrey, gå upp nu!' sa jag och hon stönade.

'Låt mig vara!'

'Klockan är tolv, du skulle varit uppe för längesen' sa jag och hon suckade överdrivet högt.

'Ja, jag är vaken, du kan sluta nu' sa hon och drog kudden ur min hand.

Jag skakade bara lite på huvudet och skrattade.

'Jaja, kom ner när du orkar'

Jag gick ner för trappan och in i köket där Monica satt.

'Vill du ha något?' frågade hon och jag skakade på huvudet.

'Det är bra'

'Inte en macka, lite yoghurt? frukost kanske? skulle tänka mig att du inte ätit det' sa hon och vi skrattade lite.

'Här, sitt ner och ät' sa hon och utan att argumentera mer satte jag mig ner som hon sa.


'Var är mamma?' frågade Aubrey och jag kollade upp på henne.

'Hon gick för någon kvart sen, hon sa inte vart hon skulle' svarade jag och Aubrey nickade, innan hon sen satte sig ner bredvid mig.


Jag ryckte till när jag kände min mobil vibrera i min ficka.

'Hallå?'

'Hej baby, det var ett tag sen' hörde jag Jakob säga i andra änden.

'Men herregud, hej älskling! hur mår du?'

'Jo, jag mår bra, själv?'

'Jag mår bra, åh vad jag saknar dig'

Inte helt lögn, jag saknade honom, bara inte som pojkvän..

'Jag saknar dig med, vill du träffas?'

'Ja! Jag kan komma hem till dig'

'Okej, kom när du kan'

'Jag är hos dig om tio minuter, puss'

'Puss'

Jag la på och började gå mot Jakob.

Jag kunde säga vad som helst, men jag skulle aldrig kunna förneka att jag saknade honom, riktigt mycket.


Jag stod, nogurlunda nervöst, och väntade på att någon skulle komma och öppna.

Jag hade aldrig träffat Jakobs familj förut.

Jag behövde inte vänta mer än fem sekunder innan någon vred om låset och öppnade dörren, det var Jakob.

Utan att säga något drog han in mig i en tajt men varsam kram, och jag tackade inte nej till den.

Jag kramade tillbaka, och tryckte in mitt huvud mot hans hals.

Vi stod så i säkert fem minuter.

'Åh vad jag har saknat dig' viskade han i mitt öra.

Hans andedräkt mot min hud fick mig att rysa.

Jag log och kramade om honom hårdare.

'Jag har saknat dig med'

Han drog min kropp ifrån honom, för att istället kunna lägga sina händer på mina kinder och varsamt dra in mitt huvud mot hans och våra läppar fann varandra i en kyss.

'Ni ska inte gå upp till ditt rum istället' hörde jag någon säga och vi avbröt våran kyss.

Jag kände hur en djup rodnad spred sig över mina kinder.

Jag kollade upp på personen som sagt det.

Det var en kille som såg ut att vara ett år eller två äldre än Jakob.

'Du måste vara Julia' sa han förvånansvärt nog och jag kollade frågande på honom.

'Hah, ja, Jakob har inte gjort något annat än att prata om dig' fortsatte han och jag sneglade på Jakob som hade knallröda kinder.

'Jag är Adrian' sa han och tog min hand.
Jag nickade.

Adrian granskade mig och flinade lite.

'Du ser precis ut som Jakob beskrev dig'

'Du kan gå nu!' väste Jakob mellan stängda tänder och Adrians flin blev bredare.

'Jag är påväg, roligt att träffas' sa han sen och kollade på mig med ett leende.

Han gav Jakob en lätt knuff på axeln påväg från hallen och in till köket.

'Rolig' sa jag och Jakob kollade frågande på mig.

'Du ska bara veta hur det är att leva med honom'

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Holmkvist - 4 juli 2013 00:57


Jag tog laptopen, och när jag gick in på mitt rum var jag noga med att se till att ingen var i mitt rum och att dörren var stängd riktigt. Jag satte mig på sängen, startade datan och gick in på min skype. Till min lycka var Aubrey inne. Jag r...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 22:40

Jag och Chaz stannade vid en tom lekplats och satte oss på varsin gunga. Jag tog tunga andetag och försökte slappna av. När Chaz frågade hur jag mådde brast allting. Tårarna började forsa ner för mina kinder och Chaz nästan flög fram till mig. ...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 19:03

'What if they don't like me?' klagade jag och stannade. Klumpen i min hals växte och det kändes som alla mina organ i magen drog ihop sig till en knut. Jag svalde hårt flera gånger. 'They'll love you, I promise!' svarade Chaz och jag stannade. ...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 17:27


Söndag, 21.30 Okej, jag borde ha packat innan, men jag var för upptagen med annat. Jag skyndade fram och tillbaka i mitt rum. Slängde kläder hit och dit, plockade fram hörlurar, plockade fram skor, slängde dem hit och dit. När jag packat halv...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 16:27

'Hej, du måste vara Julia' sa kvinnan som jag antog var Jakobs mamma. Jag nickade och vi log mot varandra. 'Jag heter Linda, jag är Jakobs mamma' sa hon sen och log ännu bredare. 'Jakob har sagt mycket bra om dig' 'Mamma, det räcker' sa Ja...

Presentation

Välkommen till min blogg :) Här kommer det (nästan) varje dag upp delar på dom noveller jag än så länge skriver :) Enjoy :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards