lovestories

Alla inlägg den 20 december 2012

Av Elin Holmkvist - 20 december 2012 21:27

'Jag måste gå nu' sa Chaz och jag nickade.

'Okej'

'Kan jag få ditt nummer?' frågade han och jag nickade.

'Visst' svarade jag och gav honom min telefon.

Han gav tillbaks den och log mot mig.

'Vi kanske kan träffas imorgon eller så?' sa han och jag nickade.

'Självklart'

Han log mot mig och gav mig en kram innan han sen gick.

Jag slängde mig på soffan och slog på tv:n.

Dem hade verkligen inga bra tv kanaler.

Jag suckade och stängde av.
Jag tog upp mobilen och suckade.

Ingenting utav varken Aidan eller de andra.

Amy var aldrig sån, så fort jag tänkte på henne skrev hon till mig, som att hon kunde läsa mina tankar.

Jag suckade återigen och la ifrån mig mobilen.

Jag tog min väska och min mobil för att sen lämna hotellrummet.


'Hej, mamma. När slutar du ikväll?' frågade jag och hon suckade.

'Jag vet inte riktigt, vid ett halv två, hur så?' sa hon och jag suckade lite. Hur kunde hon jobba så länge. Fast i och för sig så var hennes jobb inte så jobbigt och hon blev inte trött utav det.

'Nej då, bara undrade' svarade jag och satte mig ner på en bänk.

Jag tog en klunk utav min iste och väntade på att mamma skulle säga något, men det gjorde hon inte. 'Men då ses vi senare, puss' sa jag och la på.

Jag gick in på sms och skickade ett till Chaz.


"Heeej !

Vad gör du ? :) // Världens snyggaste!"


Det dröjde inte länge innan jag fått svar.


"Alison?
Inte så mycket, träffas ? :) // Världens bästa och snyggaste!"


Jag skrattade åt hans sms.


"Nej, spöket laban!

Gärna för mig, var när ? :) // Glöm det, honsomärmycketsnyggareochbättre!"


"Okej, blev lite orolig där !

Jag vet inte, utanför ditt hotell? :) // Orkarinteförklarafördigattjagärbättre"

 

"Blir bra, puss"


Jag la ner mobilen i min ficka och började gå. 

Det pirrade i hela min kropp när jag tänkte på Chaz, varför?

Jag kan väl inte gilla honom, eller?

Nej, det går inte, det får jag inte göra.

Jag har träffat honom en gång, det går inte.

Jag var tvungen att stanna och tänka över allting.

Det är inte möjligt, det går inte.

Jag började gå igen och när jag såg Chaz vid hotellet stannade jag och ställde mig runt hörnet.

Mitt hjärta dunkade i 110, jag var nervös över att träffa honom.

Jag tog ett djupt andetag och började sen gå igen.

'Hej' sa jag och han kramade om mig.

Jag rös av hans närhet och jag kände att jag inte ville släppa honom.

Jag log mot honom och han log tillbaka.

'Vad vill du göra?' sa Chaz sen och jag ryckte på axlarna.

'Vet inte'

Jag kollade ner i marken och puttade till en sten.

'Vi kan ju gå upp till mig, mamma kommer inte hem förrän vid tre' sa jag som ett förslag och Chaz var på.


'Vilken film ska vi se?' frågade Chaz och jag ryckte på axlarna.

'Vilken som helst' svarade jag och han tog en och såg nöjd ut. 'Förutom den' la jag sen till och kollade på filmen han valt, Saw.

'Varför inte?' klagade han.

'Jag är inte så förtjust i den sortens filmer' svarade jag och Chaz flinade mot mig.

'Är du lite rädd?'

Jag bet mig i läppen.

'Nej då, sätt på den då' sa jag bara och försökte låta cool, men kom på mig själv med att låta hur töntig som helst.

Jag svalde hårt och drog en filt över mig.

'Rädd?' frågade Chaz och jag skakade på huvudet.

'Fryser bara' svarade jag, men han såg inte övertalad ut.

Jag ville egentligen bara stänga av eller göra något annat.

Det var helt mörkt i rummet och det enda ynka ljuset kom från tv:n.

Jag vet inte varför jag inte gillar skräckfilmer, jag bara får panik.


Det pep till i min mobil och jag tjöt till. Jag kollade på Chaz som flinade mot mig.

Jag tog upp min mobil och såg ett sms från mamma.


"Jag vet inte riktigt när jag kommer hem, det blir nog inte förrän vid 4-5, men imorgon är jag ledig hela dagen :)
Vad gör du nu?
Puss, mamma"


"Okej, jag är med en kompis. 

Vad ska vi hitta på imorgon när du är ledig då? :)

Puss <3"

 

"Jag tänkte att vi kanske kunde ta en tur på stan och så och kanske äta på resturang efter det?
Det är ju trots allt fredag :)

Älskar dig"

 

"Låter grymt!

Vi ses imorgon, älskar dig!"


'Ali?' sa Chaz och jag ryckte till och kollade på honom.
'Vad?'

'Lägg undan mobilen, vi kollar på film' sa han och jag svalde.

'Okej' sa jag och la ifrån mig den.


Jag vaknade av att en dörr stängdes.

Jag öppnade ögonen och såg mamma komma ut, fullt påklädd och sminkad, från sitt sovrum.

Hon log mot mig och jag log tillbaka.

Jag reste mig upp och gick in till köket.

'Hur mycket är klockan?' frågade jag samtidigt som jag gick fram till kylskåpet och tog fram yoghurten och hällde lite i en skål, för att sen sätta mig vid bordet.

'Halv tio' svarade mamma och jag nickade.

'När kom du hem?' frågade jag och hon ryckte lite på axlarna.

'Jag vet inte riktigt' sa hon och log.

Jag nickade och tog en sked yoghurt.


'Vad tycker du om den här?' frågade mamma och höll upp en illgul klänning med bruna blommor på.

Jag lyfte solglasögonen och satte dem på huvudet.

'Nej mamma, nej' sa jag och vände mig om. 

Hon gick iväg och jag ryckte till när jag vände mig om och såg Chaz stå utanför fönstret och kolla på mig.

Jag skrattade och gick ut till honom.

'Hej' sa jag och han kramade om mig.

Det pirrade i hela min kropp när Chaz armar omfamnade mig. 'Vad gör du?' frågade jag och kollade på honom.

'Jag väntar på några' svarade han och jag nickade. 'Vad gör du?'

'Jag är här med min mamma, hon är ledig idag' sa jag och han nickade. 'När kommer dina kompisar då?' frågade jag och han skakade på huvudet.

'Jag vet inte, snart antar jag' sa han och jag nickade.
Jag kollade ner på mina vita shorts och rättade till usa tröjan innan jag kollade upp på Chaz igen.

Han kollade in i mina ögon.


Chaz perspektiv

Nu kom jag ju på varför jag kände igen henne så mycket, att jag varit så dum och inte tänkt på det innan.

Alison är ju tjejen som Justin gillar.. damn. 

Att jag kunde missa det, inte bra. 

Jag visste att jag kände igen henne på något sätt, hur kunde jag vara så dum. 

Jag gillar ju henne också, han ska inte få henne. 

Fast jag är ju inte säker på att hon gillar mig tillbaka, hon kanske kommer gilla Justin mycket mer än mig? 


Alisons perspektiv

'Hallå, Chaz?'

Jag kollade på Chaz som stirrade på mig.

Jag knäppte med fingrarna och han ryckte till.

'Sa du något?' frågade han och jag skrattade samtidigt som jag skakade på huvudet.

'Nej, det var inget' sa jag bara.

Han nickade.

Jag ryckte till när jag kände en hand på min axel.

Jag vände mig om och kollade på mamma som log mot mig.

'Ska vi fortsätta?' frågade jag och hon nickade.

'Om du vill' svarade hon och jag nickade.

'Vi ska gå nu, men du får ha det bra, hörs sen' sa jag och kramade om Chaz så att det pirrade i hela min kropp.

'Hej då' sa han och gav mig ett leende innan jag och mamma gick iväg.

'Hur är det med Aidan?' frågade mamma.

Så fort jag hörde hans namn gjorde det ont inom mig.

Vad är det egentligen som händer mellan oss?

Jag har ingen aning om någonting längre.

Han har inte försökt få tag på mig och jag har inte ens haft en tanke på honom.

Jag kanske ska ringa honom sen, bara för att.

'Jo, det är bra' sa jag och mamma nickade.

 

'Är du klar?' frågade mamma och knackade lätt på dörren.

'Snart' sa jag stressat och drog lite mascara över ögonfransarna.

Jag kollade håret och sminkningen en sista gång innan jag sen bestämde mig för att det var perfekt.

Jag gick sen fram till min garderob och försökte välja något snabbt som jag kunde ha på mig.

'Gumman?' sa mamma igen vilket gjorde så att jag blev mer stressad.

'Jag är snart klar' sa jag snabbt och drog sen på mig en svart, tajt, hyfsat kort klänning med ett guldigt midjebälte. 

Jag tog på mig ett par svarta klackskor och en skinnjacka. 

Jag granskade mig i spegeln och rättade till klänningen en sista gång innan jag sen tog min handväska och gick med mamma ut. 

 

'Du är jättefin' påminnde mamma ännu en gång när vi satte oss vid ett bord. 

'Tack mamma, du med' svarade jag och hon log mot mig. 

När vi fått våran mat och allting satt vi och småpratade lite. 

'Hur är det mellan dig och Aidan egentligen?' frågade hon och jag fick tänka efter lite. 

Skulle jag vara helt ärlig så var det inte alls bra mellan oss.

Allting var helt konstigt, han var konstig. 

'Jo, det är väl bra' 

'Hur är det mellan dig och den andra killen' sa hon och jag fick fundera lite på vem hon menade. 

'Chaz? det är ingenting mellan oss, vi är bara vänner' sa jag och hon nickade. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Välkommen till min blogg :) Här kommer det (nästan) varje dag upp delar på dom noveller jag än så länge skriver :) Enjoy :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards