lovestories

Direktlänk till inlägg 3 juli 2013

We Belong Together - Ch. 21

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 17:27

Söndag, 21.30

Okej, jag borde ha packat innan, men jag var för upptagen med annat.

Jag skyndade fram och tillbaka i mitt rum.

Slängde kläder hit och dit, plockade fram hörlurar, plockade fram skor, slängde dem hit och dit.

När jag packat halva väskan satte jag mig ner på sängen.

Mitt rum såg ut som ett bombnedslag.

Jag valde mina favorit kläder, övervägde vilka skor, övertalade mig själv att vi bara skulle vara där i en vecka, valde att jag packat för lite kläder, och övertalade mig själv att mitt huvud var kaos för tillfället.

'Woah, what happened here?'

Jag kollade upp på Chaz och suckade.

'I happened here'

Jag suckade återigen och han kollade på mig.

'I totally forgot that we're going to Canada tomorrow, and I haven't packed yet, and I can't choose what to take with me' sa jag sen och han skrattade.

'It'll be fine, okay? just pick what you usually wear, take the things you always use, and everything'll be alright'

Jag nickade och han tog upp min väska.

'Okay, if you take this clothes, my friends will be so dead when they see you' sa han och jag kände hur mina kinder hettade till.

'Shut up'


'Julia, du måste gå upp, klockan är fem' sa mamma och jag flög upp ur sängen.

'När åker vi?' 

'Flyget går vid sju' 

'Herregud, jag måste skynda mig' 

Jag sprang in till badrummet och duschade snabbt.

Jag gick in till mitt rum, sminkade mig och satte upp mitt hår i en hög tofs.

Jag tog på mig ett par jeans, ett linne med Lil wayne som jag stoppade i byxorna där fram och en utan Markus riktigt gamla Varsity jackor.

 

Jag kollade en sista gång om jag hade allting som jag behövde ha med mig innan jag tog mina beats hörlurar och gick ner för trappan.

Jag kom ner precis när mamma tänkte ropa på mig.

'Hurry, we have to eat breakfast at the airport' sa mamma och jag nickade.

Jag drog snabbt på mig mian mörkblå converse och satte på mig mina hörlurar.

Jag, Mark, mamma, Chaz och Markus skyndade oss ut till bilen.


'Your phone's at ariplane mode?' frågade mamma och jag, Markus och Chaz nickade.

'Good' svarade hon och jag suckade.

Jag, Chaz och Markus satt på en rad medan mamma och Mark satt på raden framför med någon annan.

När vi kommit upp i luften knäppte jag loss bältet, tog på mig mina hörlurar och lutade huvudet mot fönstret.

Jag hade klagat på Markus och Chaz tills de lät mig sitta vid fönstret, jag var glad för det, det fanns inget bättre än fönsterplatser när man åkte flygplan.

'Julia, vakna, du måste ta på dig bältet'

Jag ryckte till och kollade på Markus.

Det tog någon minut innan jag förstod vad han sagt och satte på mig bältet.

Vi landade med en liten duns.

Jag tror aldrig jag tuggat tuggummi så hårt i hela mitt liv.

Jag knäppte loss bältet, tog min handväska och så fort vi kommit ut tog jag in många djupa andetag.

'She's okay?' kunde jag höra Chaz säga bakom mig.

'Yeah, she just gets panic easily, that's all' hörde jag Markus svara och jag suckade.

Hur mycket jag än hatade att erkänna det, så hade han rätt.

Jag fick panik riktigt lätt.

Jag skakade av mig känslan och vände mig om mot de andra.


'Finally' sa jag när vi kom ut från flygplatsen med våra väskor.

Klockan var ungefär tre nu.

Först visste vi inte hur vi skulle göra, eftersom att vi var fem personer kunde vi inte ta en taxi.

Tillslut bestämde vi oss för att ta två.

Jag, Markus och Chaz en och Mark och mamma en.
Väl i taxin tog jag av mig hörlurarna och stoppade ner dem i min handväska.

Jag tog ett nervöst andetag, och innan jag visste ordet av det var vi framme hos Chaz.

Vi betalade och klev ut.

Mamma och Mark hade redan kommit fram, de hade trots allt åkt tidigare än oss.

'Wow, your house is awesome' sa jag och Chaz skrattade.

Vi gick in och jag stannade lite innanför dörren.

'There's three guestrooms upstairs, you can choose which one you want' sa Chaz och kollade på mig och Markus som båda nickade.

Jag och Markus följdes åt upp och vi båda valde varsit rum.

Mitt rum var stort.

Väggarna var ljusrosa med små stjärnor på och taket var ljusblått.

Okej, inte riktigt min stil, men jag blev kär från första stunden jag gick in i rummet.

Jag stod en bra stund och bara kollade runt.

På en av de kortaste väggarna, som var kanske 3,5 meter, var ungefär tre fjärdedelar spegel.

Jag gick fram och kollade, och det visade sig att det var en garderob.

'You like it?' frågade Chaz och jag kollade på honom.

'This is so cool' sa jag och pekade menande mot gareroben.

Säger hon som haft en WIC.

Han skrattade lite roat.

Jag log mot honom och han log tillbaka.

Jag ställde min väska mot en av väggarna och kollade sen på Chaz som log alldeles för stort mot mig.

'What?' frågade jag och han log, om möjligt, ännu bredare.

'Come, I want you to meet my friends' sa han och jag fick en klump i magen.

'You want me to go meet your friends? no way!' utbrast jag och han kollade på mig.

'I met your friends'

'Yeah, but not the same day you got there' klagade jag och han räkte retsamt ut tungan.

'Oh stop it you, come on now, their not gonna bite you' sa han och tog tag i min arm.

'You want to do something?' frågade Chaz sen Markus, men han skakade på huvudet.

'Not right now'

'Okay' svarade Chaz kort och vi gick ner för trappan.

'We're going out if that's not a problem' sa Chaz och kollade på Mark och mamma som satt i köket.

'Not at all! What about Markus?' sa Mark och jag svarade.

'Markus and social life doesn't fit together' svarade jag och Mark gav ifrån sig ett roat skratt.

'Okay, be careful, have fun'


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Holmkvist - 4 juli 2013 00:57


Jag tog laptopen, och när jag gick in på mitt rum var jag noga med att se till att ingen var i mitt rum och att dörren var stängd riktigt. Jag satte mig på sängen, startade datan och gick in på min skype. Till min lycka var Aubrey inne. Jag r...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 22:40

Jag och Chaz stannade vid en tom lekplats och satte oss på varsin gunga. Jag tog tunga andetag och försökte slappna av. När Chaz frågade hur jag mådde brast allting. Tårarna började forsa ner för mina kinder och Chaz nästan flög fram till mig. ...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 19:03

'What if they don't like me?' klagade jag och stannade. Klumpen i min hals växte och det kändes som alla mina organ i magen drog ihop sig till en knut. Jag svalde hårt flera gånger. 'They'll love you, I promise!' svarade Chaz och jag stannade. ...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 16:27

'Hej, du måste vara Julia' sa kvinnan som jag antog var Jakobs mamma. Jag nickade och vi log mot varandra. 'Jag heter Linda, jag är Jakobs mamma' sa hon sen och log ännu bredare. 'Jakob har sagt mycket bra om dig' 'Mamma, det räcker' sa Ja...

Av Elin Holmkvist - 2 juli 2013 21:51


Jag rös till när det kalla vattnet nuddade min kropp och backade till jag kände att vattnet blivit varmare. Utan att fylla badkaret satte jag mig ner och lät vattnet rinna ner genom mitt hår.   Jag virade in mitt hår i en turban med ett av ba...

Presentation

Välkommen till min blogg :) Här kommer det (nästan) varje dag upp delar på dom noveller jag än så länge skriver :) Enjoy :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards