lovestories

Direktlänk till inlägg 3 juli 2013

We Belong Together - Ch. 20

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 16:27

'Hej, du måste vara Julia' sa kvinnan som jag antog var Jakobs mamma.

Jag nickade och vi log mot varandra.

'Jag heter Linda, jag är Jakobs mamma' sa hon sen och log ännu bredare.

'Jakob har sagt mycket bra om dig'

'Mamma, det räcker' sa Jakob och jag skrattade lite medan jag kollade på honom.

Jag kände mig förskräcklig, hur kan jag bara komma här och träffa hans familj när jag gillar någon annan?

Jag svalde hårt och försökte få bort klumpen som satt sig i halsen.

Jag log lite fejk och kollade på Jakob som var röd som en tomat i ansiktet.

Precis då kom en man in i köket där vi satt och Linda log mot honom.

'Detta är Henrik, min pojkvän' sa hon sen och jag förstod det som att Jakobs föräldrar var skiljda.

'Hej Julia' sa jag och log mot honom.

'Kom Julia, vi går upp till mitt rum' sa Jakob och jag nickade.

'Det var roligt att träffas' sa jag innan Jakob dragit med mig ut i hallen.

Väl uppe på Jakobs rum låste han dörren och satte sig ner på sin säng.

'Alltså, de menar inte.. eller jag menar... eller... jag har inte pratat så mycket... eller, allstå..' började Jakob och kollade ner i sitt knä.

'Du är så söt' sa jag och satte mig ner bredvid honom.

'Och jag tycker det är gulligt' fortsatte jag sen och han kollade lite roat upp på mig. 

Vi kollade på varandra ett tag innan han sen kysste mig. 

Alla kyssar med Jakob var som våran första. 

Jag började tveka, jag gillade ju Jakob. 

Nu var jag helt säker på att jag fortfarande hade känslor för honom, men Alexander då? 

Jag hade ju känslor för honom med? 

Vad skulle jag göra? 

Kunde jag gilla två killar på samma gång, och hur skulle jag reda ut det? 


'Klockan är redan åtta, jag borde gå hem' sa jag och Jakob kollade på mig.

'Kan du inte bara stanna en liten stund till? jag vill inte vara utan dig'

Han pussade min panna och jag log.

'Jag vill inte vara utan dig heller, men jag måste hem, mamma kommer döda mig om jag inte är med dem och äter middag, vi ska äta om en halvtimme'

'Erkänn det är för hennes nya kille som hon bestämmer det, du behöve aldrig det innan'

'Ja, troligen, men jag måste ändå göra det' svarade jag och kysste honom en gång innan jag sen reste mig upp.

Det var inte en hel lögn, mamma ville att jag skulle äta middag med dem, bara inte just idag, de skulle inte vara hemma innan elva.

Men jag behövde lite ensam tid.

Jag ville inte ljuga, jag ville verkligen vara med Jakob, men det får inte bli för mycket så jag tröttnar.

Han följde mig ner.

'Hej då, jag älskar dig, vi får vara snart igen innan jag ska till Kanada' sa jag och Jakob nickade.

Han hade blivit lite förvånad, kanske till och med lite sur, när jag berättade om Chaz, Mark och att vi skulle hälsa på dem i Kanada i en vecka.

'Älskar dig' sa han sen och lutade sig fram och gav mig en kyss.

Jag tog min longboard och stängde dörren efter mig.

Jag gick en stund innan jag kom till en tom lekplats.

Jag satte mig ner på en gunga och tog lite fart.

Hur skulle jag göra?

Jag gillade Jakob så himla mycket, men varje gång jag hörde Alexanders namn började mitt hjärta slå dubbla slag.

Om jag inte gillade Alexander, varför hade jag då tagit åt mig så mycket på hans fest när jag såg han med en annan?

Vem skulle jag välja?

Skulle jag välja någon?

Klockan var snart halv nio och det var väldigt mörkt men varmt ute.

När jag hade suttit där en stund hörde jag något bakom mig.

Jag vände mig om för att kolla, och såg en skepnad stå där.

Jag tjöt till och min hand for till min mun samtdigt som jag flög upp ur gungan.

'Julia, ta det lugnt, det är bara jag'

Jag rös till av glädje när jag hörde rösten.

Rösten som jag såväl kände igen.

'Alexander' sa jag sakta och pustade ut.

Han skrattade till lite och kom fram till mig.

'Hej' sa han och drog in mig i sin varma famn.

Jag tog emot honom med glädje och kramade tillbaka.

Jag tryckte mitt ansikte mot hans hals och drog in hans underbara doft.

Jag rös till av välbehag av att ha honom så nära.
'Vad gör du här?' frågade han och jag log lite fånigt mot honom.

'Vad gör du här?' frågade jag tillbaka.

'Det finns väl ingen speciell anledning' svarade han och jag nickade.

Vi satte oss på varsin gunga och satt tysta ett tag.


Alexanders perspektiv:

'Julia?..' sa jag sakta utan att kolla upp på henne.

'Mm?' svarade hon och jag kunde se i ögonvrån att hon kollade på mig.

'Har du någon gång.. du vet.. gillat någon som du inte kunnat få?'

Jag drog ut på orden, sa dem tyst, som att jag ville ha svar på frågan, men ändå inte ville att hon skulle höra.

Hon kollade ner igen och suckade lite.

'Du skulle bara veta'


'Jag måste hem' sa jag när jag kollade på klockan och såg att den redan var tio.

'Aha, ska du göra något särskillt?'

'Jag måste hem och säga hej då till mamma, pappa, Hugo och Andreas, de ska till Turkiet' sa jag och hon nickade.

'Får jag hänga med?' frågade hon sen och jag kollade glatt upp mot henne.

'Såklart'


Julias perspektiv:

'Kan jag stanna här inatt?' frågade jag och kollade på Alexander som nickade.

'Visst'

Jag tog upp min mobil och skickade ett sms till mamma.


"Sover hos Alexander, 

 ring om det är något, puss"


Jag la undan telefonen och kollade mot Alexander igen.

Jag satte mig ner på soffan i hans rum.
Det kändes som att jag skulle dö.

Jag ville bara skrika ut mina känslor för honom, jag ville inget annat än att visa hur jag kände.

Jag svalde en suck och försökte mig på ett fejkat leende.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Holmkvist - 4 juli 2013 00:57


Jag tog laptopen, och när jag gick in på mitt rum var jag noga med att se till att ingen var i mitt rum och att dörren var stängd riktigt. Jag satte mig på sängen, startade datan och gick in på min skype. Till min lycka var Aubrey inne. Jag r...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 22:40

Jag och Chaz stannade vid en tom lekplats och satte oss på varsin gunga. Jag tog tunga andetag och försökte slappna av. När Chaz frågade hur jag mådde brast allting. Tårarna började forsa ner för mina kinder och Chaz nästan flög fram till mig. ...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 19:03

'What if they don't like me?' klagade jag och stannade. Klumpen i min hals växte och det kändes som alla mina organ i magen drog ihop sig till en knut. Jag svalde hårt flera gånger. 'They'll love you, I promise!' svarade Chaz och jag stannade. ...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 17:27


Söndag, 21.30 Okej, jag borde ha packat innan, men jag var för upptagen med annat. Jag skyndade fram och tillbaka i mitt rum. Slängde kläder hit och dit, plockade fram hörlurar, plockade fram skor, slängde dem hit och dit. När jag packat halv...

Av Elin Holmkvist - 2 juli 2013 21:51


Jag rös till när det kalla vattnet nuddade min kropp och backade till jag kände att vattnet blivit varmare. Utan att fylla badkaret satte jag mig ner och lät vattnet rinna ner genom mitt hår.   Jag virade in mitt hår i en turban med ett av ba...

Presentation

Välkommen till min blogg :) Här kommer det (nästan) varje dag upp delar på dom noveller jag än så länge skriver :) Enjoy :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards