lovestories

Direktlänk till inlägg 19 juni 2013

We Belong Together - Ch. 15

Av Elin Holmkvist - 19 juni 2013 22:45

När jag kom hem tog jag upp longboarden och plötsligt kom jag på hur pinsamt det var.

Med kläderna jag hade på mig visade jag hela min mage, och jag hade inget smink eller någonting.

Jag svalde hårt innan jag öppnade dörren.

'Hemma' sa jag högt när jag kom hem.

Mitt hjärta pumpade i bröstet och jag svalde hårt flera gånger.

'Hej gumman, maten är inte klar riktigt än, du har kanske en kvart på dig att fixa dig om du vill' sa mamma och log mot mig från öppningen till köket.

'Okej, tack' sa jag och log mot henne.

Jag skyndade mig upp för trappan och stannade tvärt när jag kommit upp.

Där stod Markus och han jag antog var Chaz.

Markus såg inte allt för exalterad ut, så typiskt han att inte ens försöka vara glad.

'Yeah, and this is my sister Julia, she's sixteen' sa Markus och jag kände hur mina kinder började bränna.

'Erm, hi' sa jag och gjorde en fånig gest med handen.

'Hi' svarade Chaz med en djup röst.

Ärligt talat var han väldigt snygg, faktiskt, brunt hår och bruna ögon.

Jag skyndade mig in på mitt rum och stängde dörren efter mig.

Herregud vad pinsamt det var.

Jag skyndade mig in i duschen, fönade håret och lät det sen hänga naturligt, sminkade mig snabbt och gick fram till min garderob för att välja kläder.

Jag valde att klä upp mig lite, eller ja, mamma hade sagt att jag skulle klä mig fint, och hon hade ju faktiskt också gjort det.

Och vad jag såg hade Chaz också klätt upp sig.

Jag tog iallafall på mig en blå fin klänning och några passande smycken.

 

När jag gick ner för trappan fick jag en klump i halsen och fjärilarna dansade i magen.

Tänk om de inte gillade mig?

Herregud, det skulle förstöra allt.

Jag drog efter andan, mamma och mannen jag antog var Mark stod i köket.

Mamma såg mig komma ner för trappan, och innan jag hunnit undvika henne ropade hon på mig.

'Julia'

Jag gick in i köket med ett leende på läpparna och Mark log mot mig, innan han sen sträckte ut sin hand.

Jag skakade den och presenterade mig.

'Julia'

'Mark' svarade han och vi log mot varandra.

'How old were you?' frågade han och jag log.

'Sixteen' svarade jag och han nickade.

'Yeah, Chaz is only one year older than you, and if i'm not totally wrong, he is as old as Markus, right?' sa Mark och jag nickade.

'Right'

'Speaking of Chaz, you should go talk to him, he's stuck in there with André, Rickard and Johan' sa mamma sen och jag nickade.

Antog att Markus redan hade gått till sina kompisar.

Jag tog ett djupt andetag innan jag gick in i vardagsrummet där killarna satt.

Alla lika uppklädda som jag, och jag var inte ledsen för det.

'Wow, you're hair' sa Chaz när han såg mig och jag kollade ner på det som att jag inte förstod vad han menade.

'What's with it?'

'It's just so beautiful, erm.. long' sa han och jag skrattade lite.

'I take that as a compliment'

Jag satte mig ner mellan Rickard och André, medan Chaz och Johan satt i den andra soffan.

'Okey, time for you to introduce yourself' sa Rickard när jag suttit tyst alldeles för länge.

Han petade mig i sidan och jag ryckte till och log lite.

'Well, okey, erm, my name is Julia, i'm sixteen, erm.. ' började jag och tänkte efter vad jag skulle säga.

'What's your intrests?' frågade Chaz och jag tänkte efter.

'Oh, hard one' svarade jag och André skrattade till.

'It's not a hard one, you like longboards, play tv-games, and like eveything that a girl shouldn't'

'And I don't remember the last time I saw you so, dressed up' fyllde Rickard i och jag kollade ner på mina kläder. 

'Naah, I think you guys are right, these thing's aren't really my style' sa jag och drog menande i kjolen på klänningen. 

'But I like shopping' sa jag och mina bröder skrattade till. 'It's true, well, just a certain amount'


'Why don't you and Julia get to know eachother and go out and do something' sa Mark när vi suttit inne i vardagsrummet och pratat ett tag.

Först blev jag rädd.

Rädd för att Chaz skulle bli sur och egentligen inte vilja vara med mig.

Jag tog ett djupt andetag innan jag kollade på Chaz, och det var inte alls som jag hoppades.

Han såg faktiskt riktigt glad ut.

Jag jublade inombords och log.

'Why not? I just need to change.. Out from these uncomfortable clothes' men det sista sa jag bara riktigt tyst när jag gick förbi Chaz, så att bara han hörde det.

Han skrattade till och reste sig han med.

Han hängde med in till mitt rum och jag gick fram till min garderob för att välja kläder.

Jag tog fram ett par svarta shorts och slängde de på sängen.

Jag stod länge och försökte hitta något att ha på mig till.

'Do you find anything?' frågade Chaz efter ett tag och jag skakade på huvudet. 

'I'll help you' sa han och kom fram till min garderob. 

'Take this' sa han och höll upp min USA topp. 

'Haha, no' sa jag och skakade på huvudet. 

'Why not?' 

'It shows to much'

'Like you have problem with that' skojade han och jag räckte ut tungan mot honom.

Jag föste ut honom och bytte om.

 

När jag öppnade dörren log jag mot Chaz så att man såg min tandställning.

Han log tillbaka och vi gick ner för trappan.

'We're leaving' sa jag högt, och utan att vänta på svar gick vi.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Holmkvist - 4 juli 2013 00:57


Jag tog laptopen, och när jag gick in på mitt rum var jag noga med att se till att ingen var i mitt rum och att dörren var stängd riktigt. Jag satte mig på sängen, startade datan och gick in på min skype. Till min lycka var Aubrey inne. Jag r...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 22:40

Jag och Chaz stannade vid en tom lekplats och satte oss på varsin gunga. Jag tog tunga andetag och försökte slappna av. När Chaz frågade hur jag mådde brast allting. Tårarna började forsa ner för mina kinder och Chaz nästan flög fram till mig. ...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 19:03

'What if they don't like me?' klagade jag och stannade. Klumpen i min hals växte och det kändes som alla mina organ i magen drog ihop sig till en knut. Jag svalde hårt flera gånger. 'They'll love you, I promise!' svarade Chaz och jag stannade. ...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 17:27


Söndag, 21.30 Okej, jag borde ha packat innan, men jag var för upptagen med annat. Jag skyndade fram och tillbaka i mitt rum. Slängde kläder hit och dit, plockade fram hörlurar, plockade fram skor, slängde dem hit och dit. När jag packat halv...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 16:27

'Hej, du måste vara Julia' sa kvinnan som jag antog var Jakobs mamma. Jag nickade och vi log mot varandra. 'Jag heter Linda, jag är Jakobs mamma' sa hon sen och log ännu bredare. 'Jakob har sagt mycket bra om dig' 'Mamma, det räcker' sa Ja...

Presentation

Välkommen till min blogg :) Här kommer det (nästan) varje dag upp delar på dom noveller jag än så länge skriver :) Enjoy :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards