lovestories

Direktlänk till inlägg 3 juli 2013

We Belong Together - Ch. 23

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 22:40

Jag och Chaz stannade vid en tom lekplats och satte oss på varsin gunga.

Jag tog tunga andetag och försökte slappna av.

När Chaz frågade hur jag mådde brast allting.

Tårarna började forsa ner för mina kinder och Chaz nästan flög fram till mig. 

'Woah, take it easy, breath' sa han och kramade om mig. 

Jag kramade tillbaka, tryckte mitt ansikte mot hans hals, slöt ögonen och lät tårarna rinna. 

Tillslut släppte jag Chaz och kollade in i hans ögon. 

'I don't know what to do..' 

'Julia, talk to me' 

'Everything's wrong right now.. You know I like a guy, and that I have a boyfriend?'  

'Mm' 

'Well, I kinda like Jakob and Alexander, and I didn't knew how to choose or what to do.. then Aubrey told me that Jakob had told her that he thought I'm seeing someone else..' det sista kom bara ut som en viskning. 

'I just feel so bad about it, 'cause now I know that he doesn't trust me, and I don't know what to do, because I hate that he doesn't trust me..'

Jag kollade på Chaz och svalde hårt för att inte låta tårarna börja rinna igen.

'I would never do that, I would never lie to him, I would never do that, I'm not like that. If I didn't love him so much, I would've talked with him about it, but I love him so much that I'm feeling bad about myself when he's not trusting me. I would never cheat, I wouldn't even think about it, I would never do that..'

'Aw, baby, I know you wouldn't' sa Chaz och kramade om mig.

'I just want him to trust me..'


'Gumman, frukosten är klar' sa mamma och drog sin hand mjukt genom mitt hår.

'Jag är inte hungrig' svarade jag och mamma suckade.

'Nu vill jag att du pratar med mig'

'Vad skulle du göra om någon du älskar inte litar på dig?'

'Vad har nu hänt?'

'Jakob tror att jag träffar någon annan' utbrast jag och en tår rann ner för min kind.

'Åh, hjärtat, vad har hänt?'

'Jag pratade med Aubrey igår och hon berättade att Jakob sagt till henne att han trodde att jag träffade någon annan'

Jag suckade och satte mig upp.

'Det värsta är inte att han inte litar på mig, det värsta är att han pratar med Aubrey om det, att han är för feg för att säga det till mig'

Plötsligt kände jag ilska bubbla upp inom mig.

Först var jag förvånad, sen blev jag upprörd, sen blev jag väldigt besviken, och nu är jag bara rent arg.

'Jag trodde han var min pojkvän, jag trodde vi pratade, om av allt litade på varandra' utbrast jag upprört.

'Hjärtat, det är så killar är' sa hon och kramade om mig.

'Känns det inte rätt ska du inte vara med honom, känns det rätt tycker jag du ska prata med honom, men först av allt tycker jag att du ska tänka. Tänk efter riktigt noga och känn efter riktigt noga, följ ditt hjärta, men ta med din hjärna' sa hon och rufsade mig lite i håret.

'Vet du, jag tycker att du och jag kan ta dagen idag och utforska stan lite, vad säger du om det?'

'Jag säger att det låter utmärkt' sa jag och kramade om mamma igen. 'Tack' 

'Alltid' svarade mamma och pussade mig på pannan. 

'Kom nu älskling, så äter vi frukost' 

Jag reste mig upp och kollade vad jag hade på mig för kläder, som att jag inte visste. 

Jag hade på mig min vanliga hello kitty pyjamas. 

Jag drog på mig en stor svart kofta och ett par gamla tofflor med nallar på, innan jag sen gick efter mamma ner för trappan och in i köket. 

 

Jag satte mig ner på en stol bredvid Chaz och började bre en macka. 


Jag satt kvar vid bordet och åt min yoghurt långt efter alla andra gått. 

Jag tog lång tid på mig att resa mig upp och ställa min tallrik i diskmaskinen.

Jag kunde inte tänka på något annat än Jakob, eller ja, det var innan Ryan kom och jag stod i köket i bara min pyjamas och mina tofflor.

Jag satte nästan vattnet i halsen när jag såg Ryan och Chaz stå i dörren till köket.

Jag svalde vattnet så gott det gick och började hosta.

'Woah, take it easy there' sa Ryan och kollade roat på mig.

Jag ställde ner glaset och jag såg hur han granskade mig.

'Cute PJ' sa han sen och Chaz kollade på honom.

'Exactly what I said' sa han och de gjorde high-five.

Jag kollade frågande på dem och gick sen förbi dem och upp för trappan till rummet jag hade.

Jag gick in i badrummet som låg mitt emot mitt rum.

Jag stod länge i duschen, kanske en halvtimme.

När jag kom ut virade jag en handduk runt mig och en runt håret.

Jag gick över till mitt rum, sminkade mig och lät håret hänga naturligt.

Jag tog på mig trosor, ett par svarta short och en bralet top med USA flaggan på.

 

Jag övervägde vilket linne jag skulle ha, det vita med korset på eller det rosa med dödskallen på.

Jag övervägde länge innan jag bestämde mig för att fråga mamma.

Jag öppnade dörren och gick halvvägs ut i hallen.

'Mamma!'

Inget svar.

'Mamma!'

Fortfarande inget svar.

'Mam.. helvete' sa jag lågt och skakade på huvudet.

Jag ställde mig vid trappan.

'Mamma!'

'Vad gapar du om?'

'Jag vet inte vad jag ska ha på mig!'

'Och?'

'Jag behöver hjälp!' 

'Kom då!' 

Jag övervägde saken, vågade jag? 

Jag var rädd att Ryan skulle vara där, och jag gick med min mage helt bar. 

'Kommer du eller?' frågade hon efter en stund och jag svalde. 

'Ja!' 

Jag gick sakta ner för trappan.

Jag såg Chaz och Ryan sitta i vardagsrummet med Chaz's laptop och skypea med något, däremot såg jag inte vem.

'Chaz' sa jag lågt och både han och Ryan kollade upp på mig.

'Have you seen mom?'

'Yeah, she's in the office' sa han och pekade mot dörren i andra sidan rummet.

Jag gick förbi dem, och kunde höra ett lågt "damn" från datan.

Jag bara suckade och skakade på huvudet.

'Mamma, vilket linne ska jag ha på mig?'

'Hmm, ta det vita' sa hon och jag nickade.

 

'Okej' jag gick ut från rummet men stannade halvvägs.

'Ska vi gå snart?' frågade jag och kunde se i ögonvrån att Chaz och Ryan kollade upp på mig.

'Ja, så fort du är klar'

'Okej'

Jag vände mig om för att gå, men precis då ropade mamma. 

'And baby, don't forget the english' 

'And mom, don't forget you're annoying' svarade jag. 

'Julia' sa Chaz och jag kollade mot honom.

'Yeah?'

'I prefer none of the shirts' sa han och jag räckte ut tungan.

'Of course you do'

På väg ut i från rummet skymtade jag skärmen till Chaz's laptop, och jag tyckte för en skund att det såg ut som..? 

Var det? 

Haha, nej, det kunde det inte, eller, vänta lite nu..

Chaz Somers, Ryan Butler...

Hur kunde jag vara så dum?!

Det var ju därför jag kände igen hans namn..

Jag måste berätta för Aubrey.

I rena stressen glömde jag ta på mig linnet och sprang istället ner för trappan igen. 

'Chaz, I need internet, and a computer wouldn't be bad either' sa jag och han kollade upp på mig. 

'There is a laptop in my room, it doesn't have a password, you can borrow it'

'Thanks, you're awesome' sa jag och han nickade. 

'Mamma, jag säger till såfort jag är klar, okej?' 

'Julia, english!' ropade mamma tillbaka och jag skakade på huvudet. 

'She and her english..' 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Holmkvist - 4 juli 2013 00:57


Jag tog laptopen, och när jag gick in på mitt rum var jag noga med att se till att ingen var i mitt rum och att dörren var stängd riktigt. Jag satte mig på sängen, startade datan och gick in på min skype. Till min lycka var Aubrey inne. Jag r...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 19:03

'What if they don't like me?' klagade jag och stannade. Klumpen i min hals växte och det kändes som alla mina organ i magen drog ihop sig till en knut. Jag svalde hårt flera gånger. 'They'll love you, I promise!' svarade Chaz och jag stannade. ...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 17:27


Söndag, 21.30 Okej, jag borde ha packat innan, men jag var för upptagen med annat. Jag skyndade fram och tillbaka i mitt rum. Slängde kläder hit och dit, plockade fram hörlurar, plockade fram skor, slängde dem hit och dit. När jag packat halv...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 16:27

'Hej, du måste vara Julia' sa kvinnan som jag antog var Jakobs mamma. Jag nickade och vi log mot varandra. 'Jag heter Linda, jag är Jakobs mamma' sa hon sen och log ännu bredare. 'Jakob har sagt mycket bra om dig' 'Mamma, det räcker' sa Ja...

Av Elin Holmkvist - 2 juli 2013 21:51


Jag rös till när det kalla vattnet nuddade min kropp och backade till jag kände att vattnet blivit varmare. Utan att fylla badkaret satte jag mig ner och lät vattnet rinna ner genom mitt hår.   Jag virade in mitt hår i en turban med ett av ba...

Presentation

Välkommen till min blogg :) Här kommer det (nästan) varje dag upp delar på dom noveller jag än så länge skriver :) Enjoy :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards