lovestories

Direktlänk till inlägg 27 juni 2013

We Belong Together - Ch. 17

Av Elin Holmkvist - 27 juni 2013 23:45

Jag måste erkänna att jag verkligen gillade Chaz.

Inte på något konstigt sätt, det var bara systerliga känslor.

Han var så skön att prata med.

Han var så lugn hela tiden, hans röst fick en att känna sig trygg och hemma.

Han kändes så fridfull, han hade en så fin personlighet och ett så fint sätt att vara på.

Jag log när jag tänkte på det, och min blick flackade mellan Chaz leende och hans bruna ögon.

Jag kollade mot Aubrey som börjat prata, och utan att riktigt lyssna nickade jag.

Det var inte det att det var ett tråkigt samtals ämne eller något sånt, men det var bara det att jag kände mig så lugn.

Det kändes bra att sitta där med två personer jag verkligen kunde vara lugn med.

Jag lutade mig mot ryggstödet på soffan och stängde ute allt runt omkring mig.

Jag vet inte riktigt varför, men jag hade inte haft en så lugn och fridfull tillvaro på väldigt länge.

Antagligen berodde det på allt det med mamma och pappa, och jag hade bara haft en panik-artad känsla i min kropp när jag fick veta att pappa hade varit otrogen och träffat en annan kvinna bakom allas ryggar.

Jag kände att det var svårt att riktigt lita på honom, så därför fortsatte jag att hålla mig på avstånd från honom.

Jag vet att det inte är bra att hålla på att grubbla över saker alldeles för länge, men en sådan sak är inte riktigt något man bara lämnar sådär på en dag, det sitter kvar där inom en, speciellt i hjärtat.

Det är en riktigt hemsk känsla man får när det händer, det skär i både hjärtat och i själen.

Man kände sig sviken, arg, ledsen, förvirrad, allra helst förvånad.

Jag visste att jag var tvungen att prata med honom någon gång, det är en sak som är säker, men det skulle få dröja ett bra tag till.

Mina tankar for tillbaka till verkligheten och till Aubrey och Chaz som fortfarande satt och pratade.

Jag var så lugn att jag nästan hoppade till taket när min mobil ringde.

Chaz flinade mot mig och jag tog upp min mobil.

'Hallå?'

'...Hej'

Jag rös till av välbehag när jag hörde rösten i andra änden.

Det var rösten av en person som jag inte träffat på väldigt länge, av en person som fick mitt hjärta att slå 100 slag mer i minuten.

Alexander.

'Alexander!' sa jag, kanske lite för exalterat.

'Julia' svarade han tillbaka och jag skrattade.

'Vad gör du?'

'Inte så mycket, jag är hos Aubrey' svarade jag.

'Bara du och Aubrey?' frågade Alexander och min blick vandrade ner mot Chaz.

'Nej, Chaz är här med' svarade jag, men tystnade efter ett tag när jag kom på att Alexander inte vet vem han är.

'Vem?'

'Ehm, just det, det är lite jag inte har berättat för dig under dessa veckor vi inte träffats' sa jag sen och skrattade lite lågt.

Det var då jag kom på det, jag hade inte träffat Alexander sen hans fest samma dag som skolavslutningen var, vilket var nästan sex veckor sen nu.

Usch, jag rös när jag tänkte på hur kort tid det var kvar till skolan började igen.

Mina tankar vandrade tillbaka till Alexander när han började prata igen.

'Aha, men.. ehm.. kan jag komma?'
JA! 'Jag ska kolla med Aubrey'

Jag vände ner mobilen och kollade mot Aubrey.

'Aubrey, Alexander undrar om han kan komma hit ett tag?'

'Om det är okej med honom är det okej med mig' sa hon och pekade mot Chaz.

'Uhm, Chaz, is it okay if one of our friends come?' frågade jag och Chaz nickade med ett leende på läpparna.

'Of course' svarade han.

'Visst' sa jag sen när jag satt telefonen mot örat igen. 


'Okej, är där om fem minuter'

'Okej, hejdå' sa jag och han la på.

Okej.

Alexander, killen som mitt hjärta kanske tillhör, kommer hit om fem minuter.

Nej, jag började inte alls skrika i en kudde.

'What's up with her?' hörde jag Chaz fråga, vilket följde till att Aubrey började skratta.

'Her crush is coming'

'He's not my crush, I just, kinda like him a little more than just a friend'

'But didn't you say you had a boyfriend?' sa Chaz sen och kollade frågande på mig.

Innan jag hann svara gjorde Aubrey det.

'Yes, but you know Chaz, sometimes, your heart chooses the wrong one, and when you realize that, you don't want to hurt someone, so you keep it to just a feeling for just a time longer, while you plan on how to say it without hurting someone'

'And she hasn't coming up with something yet?' frågade han sen och denna gången var det min tur att skaka på huvudet och svara. 

'Uh uh, and it seems like i have to keep him forever, 'cause I'm not good at hurting peoples feelings' sa jag stelnade när det knackade på dörren. 

Så fort Aubrey reste sig upp för att öppna var jag snabbare och sprang dit. 

'Jag öppnar!' sa jag högt och stannade vid dörren. 

Jag tog ett djupt andetag och blundade. 

Okej Julia, komigen, öppna dörren och ta det lugnt. 

Jag sträckte fram handen och det kändes som att en stöt av längtan och iver spred sig genom min arm och fortsatte genom hela kroppen. 

Jag öppnade sakta dörren och leendet spred sig i mitt ansikte och blev större för ju mer dörren öppnades. 

Jag försökte vara lugn och spela cool, men så fort Alexander öppnade munnen för att prata kunde jag inte längre hålla mig, och innan han hunnit säga något var mina armar om honom.

Jag tryckte ansiktet mot hans hals och bara njöt utav hans värme.

Hans doft var en doft jag kunnat dö för, en blandning mellan hans parfym och shampo.

'Jag har saknat dig!' sa jag och han kollade på mig.

'Jag har saknat dig med' svarade han och kramade mig hårdare.

Vi stod ett tag och kramade varandra och bara njöt av varandras närvaro, innan vi gick in.

'Hi' sa Chaz när vi kom in i vardagsrummet och varit tysta en stund.

'Uhm, yeah, Chaz, this is Alexander. Alex, this is Chaz' sa jag och presenterade dem för varandra.

'Hey' sa Alexander och gjorde en gest med handen.

 

'We're home' sa jag högt när jag och Chaz kom hem.

Klockan var närmare åtta och de andra hade redan ätit både lunch och middag, medan jag och Chaz inte ätit något sen frukosten.

'There's food in the oven if you're hungry' hörde jag Mark säga och jag ville bara gråta av glädje.

Jag brukade inte vara såhär hungrig när jag inte äter, men gud, hur hade jag överlevt?

Jag skyndade mig in i köket och kollade vad de andra hade ätit, kättfärssås och spagetti.

Jag värmde lite till mig coh Chaz.

 

Jag vaknade nästa morgon av att dörren till mitt rum stängdes.

Jag satte mig upp och såg att det låg en lapp på mitt nattduksbord.

"Jag och Mark åker på några ärenden och kommer inte tillbaka förrän vid fem.

 Det ligger pengar i köket till dig och Chaz så ni kan köpa mat om ni vill.

 Markus är hos Linus, han kommer inte vara hemma på hela dagen.

 Ha det så bra, kram, mamma"

Jag la ner lappen igen och la mig ner igen.

Även fast de inte åkt än orkade jag inte gå ner och säga hej då.

Jag försökte somna om, men det funkade inte.

Tillslut gav jag upp och gick ner för trappan.

Jag gick in i köket och gjorde te, innan jag sen tog med mig min kopp in i vardagsrummet och slog på tv:n.

 

'What are you doing?' hörde jag en röst bakom mig säga.

Jag blev så rädd att jag hoppade till, flämtade och tappade kontrollen på golvet.

Jag vände mig om och såg Chaz stå där och flina mot mig.

'Not funny' sa jag och plockade upp kontrollen.

Jag satte mig till rätta i soffan igen och lutade huvudet bakåt.

'Where's dad and Mary?' frågade han och jag skrattade lite.

Han och Mark hade en så rolig betoning på ett y i mammas namn, när det egentligen är ie.

'They're out on something, so we have the whole house for ourselves until five' sa jag och han nickade.

'Nice'

Han satte sig ner i andra änden utav soffan och kollade in i tv:n.

 

Efter en timmes tv tittande med Chaz valde jag att göra något med mitt liv, klockan var ju ändå tio. 

Jag gick upp till mitt rum och satte min mobil på högtalaren i mitt rum. 

Jag satte på låten Classic med MKTO och höjde volymen riktigt högt. 

Det var så typiskt mig, jag hörde inget annat än musiken. 

Jag tog upp min borste för att borsta håret, men det slutade med att jag stod och dansade framför spegeln med borsten som mikrofon. 

Jag började borsta håret men slutade inte sjunga med till musiken. 

Jag hade tillslut sminkat mig och satt upp mitt hår i en tofs.

Jag tog på mig ett kort linne som slutade en bit ovanför naveln, ett par höga shorts med ett par turkosa hängslen och ett par turkosa converse.

 

När heartbeat med Stereo skyline kom på tog jag upp borsten och stod och dansade framför spegeln.

Efter en stund, när flera låtar hade gått och International Love med Pitbull och Chris Brown kom på såg jag i spegeln att Chaz stod i dörröppningen och flinade mot mig.

Jag vände mig chockat om och kollade på honom.

'How long have you been standing there?' frågade jag och han skrattade.

'Long enough'

Jag bara skakade på huvudet och suckade.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Holmkvist - 4 juli 2013 00:57


Jag tog laptopen, och när jag gick in på mitt rum var jag noga med att se till att ingen var i mitt rum och att dörren var stängd riktigt. Jag satte mig på sängen, startade datan och gick in på min skype. Till min lycka var Aubrey inne. Jag r...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 22:40

Jag och Chaz stannade vid en tom lekplats och satte oss på varsin gunga. Jag tog tunga andetag och försökte slappna av. När Chaz frågade hur jag mådde brast allting. Tårarna började forsa ner för mina kinder och Chaz nästan flög fram till mig. ...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 19:03

'What if they don't like me?' klagade jag och stannade. Klumpen i min hals växte och det kändes som alla mina organ i magen drog ihop sig till en knut. Jag svalde hårt flera gånger. 'They'll love you, I promise!' svarade Chaz och jag stannade. ...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 17:27


Söndag, 21.30 Okej, jag borde ha packat innan, men jag var för upptagen med annat. Jag skyndade fram och tillbaka i mitt rum. Slängde kläder hit och dit, plockade fram hörlurar, plockade fram skor, slängde dem hit och dit. När jag packat halv...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 16:27

'Hej, du måste vara Julia' sa kvinnan som jag antog var Jakobs mamma. Jag nickade och vi log mot varandra. 'Jag heter Linda, jag är Jakobs mamma' sa hon sen och log ännu bredare. 'Jakob har sagt mycket bra om dig' 'Mamma, det räcker' sa Ja...

Presentation

Välkommen till min blogg :) Här kommer det (nästan) varje dag upp delar på dom noveller jag än så länge skriver :) Enjoy :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards