lovestories

Direktlänk till inlägg 19 juni 2013

We Belong Together - Ch. 14

Av Elin Holmkvist - 19 juni 2013 19:37

Veckan i London var nog den bästa i mitt liv, det var så himla mysigt.

Nu har det gått en vecka sen vi kom hem, och tre veckor sen jag pratade med pappa.

Jag vet inte om jag någonsin kommer förlåta honom.

Jag vet att det är barnsligt att inte lägga det bakom sig och så, men jag kan inte acceptera det faktum att han var med en annan kvinna bakom allas ryggar.

'Julia, kan du komma ner ett tag?' ropade mamma från nedervåningen och jag gick ner.

Eftersom att alla i familjen vägrar prata med pappa bor nu jag, mamma och Markus hemma hos min moster.

Jag gick och satte mig i soffan bredvid Alexandra (mostern) och kollade mot mamma och sen mot Alexandra som hade ett leende på sina läppar. 

'Så, vad är det om?' frågade jag och mamma log mot mig och tog ett djupt andetag, och hennes leende förvandlades plötlsigt till ett allvarligt ansiktsuttryck. 

'Julia, jag vet att du kanske blir upprörd nu, och det kanske är för tidigt enligt dig, men..' började hon och tog sen ett djupt andetag. 'Jag träffade en kille, eller ja, man när vi var i London'

Så fort mamma pratat klart nickade jag.

'Och ni dejtar nu?'

'Alltså, på sätt och vis, han bor i Kanada' sa hon och svalde. 'Men ja, vi dejtar'

'Gud mamma' sa jag och reste mig upp för att krama henne.

'Jag blir så himla glad för din skull, du är värd det!' sa jag och hon log mot mig.

'Tack' sa hon och jag kollade förvånat på henne.

'För vadå?'

'För att du är så förstående' svarade hon och jag såg att hennes ögon blev glansiga av tårar.

'Men mamma då' sa jag och hon log mot mig när jag hade kramat klart henne.
'Nu får du berätta om honom' sa jag och satte mig ner.

'Han bor i Kanada, han heter Mark Somers, han har en son som heter Chaz' började hon och jag nickade.

Hon fortsatte berätta om Chaz och det visade sig att han bara var ett år äldre än mig.

Hon sa att han verkade gilla samma grejer som jag, som att åka longboard och skateboard och att vi nog skulle trivas ihop.

'De ska komma hit på söndag och kolla hur vi är och så, sen ska vi åka med dem till Kanada och vara där i en vecka' sa mamma och genast blev jag exalterad.

'Okej, vad roligt' sa jag och log mot mamma innan jag sen lämnade henne och Alexandra sittandes i soffan.

Jag gick upp till mitt rum hemma hos Alexandra och letade efter kläder.

Jag tog sen på mig en vit klänning med brunt midjebälte och ett par vita ballerinaskor.

 

Jag lät mitt hår hänga naturligt och sminkade mig lite snabbt.

'Jag drar till Aubrey ett tag' sa jag högt och väntade på mammas svar.

'Okej, men var försiktig' svarade hon och jag gick ut.

Bussen från min moster till Aubrey tog ungefär femton minuter bara.

Jag tog upp mobilen och sms:ade Aubrey.


"Är du hemma eller?"


"Yees"

 

"Okej, är där om femton!"


Jag la ner mobilen i min handväska och satte mig sen för att vänta på bussen.

Det var något med det där namnet, Chaz Somers, som fick mig att fundera, jag kände så väl igen det, men vart ifrån?


'Hej' sa jag högt när jag kom hem till Aubrey.

Jag vet faktiskt inte varför vi inte knackade när vi gick hem till varandra, det var bara liksom inte vesäntligt.

'Här inne' hörde jag Aubrey svara ifrån vardagsrummet.

Jag gick in till henne med världens bredaste leende.

'Varför är du så glad då?' frågade hon och jag kollade på henne och låtsades vara upprörd, men kunde inte få bort det fåniga leendet från mina läppar.

'Vadå, tycker du jag ska vara ledsen istället?'

'Nej, jag har bara saknat att se dig så här glad' sa hon och log.

'Är din mamma hemma?' frågade jag och Aubrey skakade på huvudet.

'Nej, hon är ute med sin kille' sa hon och himlade med ögonen.

'Okej bra, då måste jag berätta en grej'

'Tell me'

'Okej, när vi var i London träffade mamma den där killen, Mark Somers, som bor i Kanada' sa jag och Aubreys ögon blev större.

'Du skojar?'

'Nej, och på måndag ska han och hans son, Chaz, som bara är ett år äldre än oss, komma hit och hälsa på oss och typ bo med oss och sädär' sa jag och Aubrey kollade på mig.

'Men Alexandra då? nu bor ju hos henne'

'Jag vet, men hon ska typ åka iväg då, men tyst nu, jag är inte klar. Chaz och Mark ska vara här i en vecka, och sen ska jag, mamma och Markus åka med dem och vara i Kanada en vecka' sa jag och Aubrey såg helt chockad ut. 

'Gud vad roligt!' sa hon och jag nickade hastigt. 

'Jag vet, jag kan knappt vänta ju!' 


De följande två dagarna satt jag bara och väntade på att det skulle bli Måndag, jag kunde verkligen inte vänta.

Visst saknade jag pappa, men jag kunde inte förlåta honom, inte riktigt än.

Jag hoppades att Chaz och jag kunde bli bra vänner, det skulle vara roligt.

Jag tvivlade på att han och Markus skulle bli bra vänner iallafall, han var ju bara ute hela tiden, eller instängd i sitt rum.

Alla skulle komma hem och träffa Chaz och Mark.

Rickard, André, Johan, Markus, jag och mamma.

Eller, Markus skulle bara stanna en stund så han fick träffa dem, sen skulle han iväg med sina kompisar.

Typiskt Markus beteende..


När Måndagen kom och jag vaknade var jag mer än exalterade, jag kunde knappt vänta.

Jag skyndade mig att sminka mig.

Jag satte upp mitt hår i en hög tofs, och tog på mig ett par svarta shorts, en bralet top och ett par vita låga converse.

 

Jag stoppade ner min turkosa bikini i min väska och satte mina solglasögon på huvudet.

Jag la ner plånbok och nycklar och andra viktiga grejer i väsken också, samt en handduk.

Sen tog jag min longboard och gick ner för trappan.

'Jag drar till Aubrey' sa jag högt när jag stod i hallen.

'Okej, var försiktig' svarade mamma och jag gick.

Jag tog fram min mobil och sms:ade Aubrey.


'Är hos dig om tjugo'


När jag kom hem till Aubrey satt hon i sin pyjamas vid köksbordet och åt frukost. 

'Dela med dig' sa jag och satte mig ner vid Aubrey. 

Jag gjorde en macka och och kollade sen upp på Aubrey. 

'Ska du med till stranden?' frågade jag och hon kollade på mig med en tacksam blick.

'Jag bara väntade på att du skulle fråga'

Jag åt upp min macka och vi gick upp till hennes rum.

Hon bytte om till en kjol med brunt skärp som hon satte rätt högt upp, en bralet top och ett par vita gudinna skor.

 

Hon packade ner handduk och bikini i sin väska och vi gick.


Jag och Aubrey låg ett bra tag och bara solade, vi badade lite och sen solade vi igen.

Tillslut kollade jag på klockan och fick panik, fan..

'Fuck, jag skulle varit hemma för en timme sen, minst, mamma hämtade Chaz och Mark för en halvtimme sen' sa jag och reste mig snabbt upp.

Jag satte upp mitt hår i en boll, packade ner mina grejer, skyndade mig till toaletterna för att byta om till mina svarta shorts och min bralet top, innan jag sen skyndade mig tillbaka till Aubrey igen.

Jag satte på mig skorna, och jag tror det var rekord på hur snabbt man kan knyta en sko.

'Jag måste gå, men vi hörs imorgon'

Jag kramade Aubrey och tog sen min väska och min longboard och skyndade mig hemmåt.

Jag försökte samtidigt få upp mobilen och ringa mamma.

'Hallå?'

'Hej, mamma, förlåt, jag är verkligen jätte ledsen, jag var med Bree på stranden och jag glömde av tiden, jag är verkligen jätte ledsen' sa jag snabbt.

'Det är okej hjärtat, men kom hem så fort du kan bara'

'Ja, jag är på väg nu, jag är hemma om tio minuter tror jag'

'Okej, bra, maten är kanske klar tills du kommer, alla väntar på dig'

'Okej, puss hej då'

Skönt att hon inte var sur ändå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Holmkvist - 4 juli 2013 00:57


Jag tog laptopen, och när jag gick in på mitt rum var jag noga med att se till att ingen var i mitt rum och att dörren var stängd riktigt. Jag satte mig på sängen, startade datan och gick in på min skype. Till min lycka var Aubrey inne. Jag r...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 22:40

Jag och Chaz stannade vid en tom lekplats och satte oss på varsin gunga. Jag tog tunga andetag och försökte slappna av. När Chaz frågade hur jag mådde brast allting. Tårarna började forsa ner för mina kinder och Chaz nästan flög fram till mig. ...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 19:03

'What if they don't like me?' klagade jag och stannade. Klumpen i min hals växte och det kändes som alla mina organ i magen drog ihop sig till en knut. Jag svalde hårt flera gånger. 'They'll love you, I promise!' svarade Chaz och jag stannade. ...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 17:27


Söndag, 21.30 Okej, jag borde ha packat innan, men jag var för upptagen med annat. Jag skyndade fram och tillbaka i mitt rum. Slängde kläder hit och dit, plockade fram hörlurar, plockade fram skor, slängde dem hit och dit. När jag packat halv...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 16:27

'Hej, du måste vara Julia' sa kvinnan som jag antog var Jakobs mamma. Jag nickade och vi log mot varandra. 'Jag heter Linda, jag är Jakobs mamma' sa hon sen och log ännu bredare. 'Jakob har sagt mycket bra om dig' 'Mamma, det räcker' sa Ja...

Presentation

Välkommen till min blogg :) Här kommer det (nästan) varje dag upp delar på dom noveller jag än så länge skriver :) Enjoy :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards