lovestories

Direktlänk till inlägg 3 juli 2013

We Belong Together - Ch. 22

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 19:03

'What if they don't like me?' klagade jag och stannade.

Klumpen i min hals växte och det kändes som alla mina organ i magen drog ihop sig till en knut.

Jag svalde hårt flera gånger.

'They'll love you, I promise!' svarade Chaz och jag stannade.

'I should've changed clothes, i'm burning up' sa jag och tog av mig Markys varsity jacka.

'You're just nervous, but you have no reason to be, they're all nice and I promise they'll love you' sa Chaz tröstande och gav mig en kram.

'Thanks' sa jag sen och vi fortsatte gå.

'Are we there yet?' frågade jag efter någon minut och Chaz pekade mot ett hus.

'He lives there'

'Shit' sa jag och kände hur magen drog ihop sig mer och klumpen i halsen bara växte.

Tänk om de inte gillade mig eller något, jag vet ju inte hur de var, och jag visste inte vad jag skulle göra.

'Just be yourself, and they will love you as much as I do' sa Chaz och jag svalde hårt flera gången innan jag försökte mig på ett leende, men det såg nog mest ut som en plågad grimas.

Vi fortsatte gå och när Chaz knackade på dörren tog jag ett djupt andetag, okej, jag kanske hyperventilarade en liiiiiten smula.

'Take it easy, it's not dangerous' sa Chaz och drog handen varsamt över min rygg.

Jag hade lugnat ner mig i tid till dörren öppnades och en kille kom ut.

'Chaz' sa han och gav Chaz någon sorts broderlig kram.

Jag såg att Chaz viskade något i killens öra och killen kollade lite på mig innan han nickade.

'Well, hello' sa killen och kom fram till mig.

Inombords fick jag panik, men på utsidan stod jag still och övervägde om jag skulle skratta eller gråta.

'Ryan' sa han och jag nickade.

'Julia' svarade jag, och det lät mer svenskt än vad jag hade planerat.

'Come in' sa han sen och på väg förbi Chaz kunde jag höra att han viskade She's hot till Chaz.

Jag valde att inte låtsas som något och gå in istället.

'They're in here' sa Ryan och gick in i ett rum.

Jag blundade och tog ett riktigt djupt andetag.

Chaz gick någon meter före mig och vi gick in där Ryan nyss gått.

Jag stannade lite blygt någon meter innanför dörren och sneglade lite på killarna som satt i soffan.

Det var fyra killar.

Chaz, Ryan och två andra.

Jag såg att de viskade lite till varandra, men kunde inte höra vad de sa.

'Are you gonna stand there or come in an introduce yourself?' sa Chaz sen och jag nickade.

'Yeah' jag gick in en liten bit och stannade utan att veta vart jag skulle sätta mig.
Efter en stund satte jag mig ner i en fåtölj och killarna granskade mig, eller ja, inte Chaz.

'This is Christian and Mitch' sa Ryan sen och pekade på de två killarna som satt i soffan.

'I'm Julia' sa jag och kollade på dem och nickade lite.

'Talk about yourself' sa Ryan, lite för ivrigt.

Jag svalde lite och nickade lite.

'Erm, I'm sixteen.. erm, what more is there?'

'What's your hobbies, what you like to do, favorite food, favorite movie, color..' började Chaz och jag avbröt honom.

'Okay okay, I get it'

Jag tänkte efter lite.

'I like to be with friends, skate, have fun, play computer, sometimes too much..' sa jag och skrattade åt det sista.

'Uhm, yeah, my favorite food is like, pizza maybe, favorite color is.. uhm, have to think about that one' sa jag sen och de skrattade lite.
'Something you don't like?' frågade Ryan sen och jag funderade lite.

'Overexcited girls, too much shopping, dresses, too much make-up, boring lifes..' jag fortsatte fundera.

'What do you mean with overexcited girls?' frågade sen killen som jag tror hette Mitch.

'Like, girls that's like overreacting when she hears a song with some new boyband or something, or when she overreacts when victoria secret has a new shirt, or yeah, you know' sa jag och han nickade.

'She's perfect' sa Christian överdrivet och kollade på resten av killarna.

Jag kände hur mina kinder blev varma och bad till gud att ingen märkte.


Efter någon timme hade knutarna i min mage lösts upp och jag var mer avslappnad än vad jag varit på länge.

Killarna var riktigt snälla, och jag skulle kunna leva såhär.

Okej, jag har redan haft sommarlov i sju veckor, och det är snart slut, men det är inget jag ska bekymra mig om än, just nu ska jag bara njuta av det som är kvar.

'No, you're cheating' klagade Ryan och knuffade till mig löst på axeln när jag sköt ett skott, men jag träffade ändå.

'Look, I don't wanna play this more'

Han gav sin kontroll till Chaz och jag skrattade.

'It's usually my thing to say that'

'You don't have to say that, you're unbelievable' sa Ryan och jag skakade roat på huvudet.


Killarna tystnade och kollade på mig när min mobil ringde.

Jag rodnade lite och tog upp mobilen.

'Can I take this?' frågade jag, och Ryan skrattade lite.

'Of course you can'

'Aubrey!' 

'Heej, hur är det' 

'Det är bra för mig, men det kommer inte bli för dig, fattar du inte hur mycket det kostar att ringa mig när jag inte är i Sverige?'

'Jag bryr mig inte, hur är det, vad gör du?'

'Det är jätte bra, är med Chaz och några av hans kompsiar bara' sa jag och kollade på killarna.

'Vad gör du?'

'Jag är med Alexander, Jonathan och Simon'

Jag log lite när jag hörde Alexanders namn.

'Vad gör ni då?'

'Inte så mycket, vi kollar på film, sen frågade Alexander om jag visste hur du mådde, och då föreslog jag att vi kunde ringa dig'

'Du vet att det hade varit bättre att ringa på skype eller något'

'Ja, men nej, telefonen är bättre, det är ju det man har den till'

'Och det är inte det man har skype till eller?'

'Sluta nu!'

Jag skrattade lite.

Jag kunde se i ögonvrån hur killarna intensivt granskade alla mina rörelser.

'Jag saknar dig'

'Jag saknar dig med!'

'Hälsa de andra att jag saknar dem med'

'Hon saknar er! De hälsar att de saknar dig med'

'Jag kommer hem snart!'

'Har du pratat med Jakob innan du åkte?'

'Inte sen i Torsdags'

'Han fråg... vänta lite'

Jag kunde höra Aubreys steg.

'Han frågade om du betedde dig konstigt när du var med mig, och han frågade om du sagt något om honom till mig. Han sa att han trodde att du inte ville vara med honom längre..'

Jag kunde känna tårarna bränna bakom ögonlocken.

Det här kunde inte vara sant, hade jag gjort det så uppenbart?

Jag reste mig sakta upp och gick ut i hallen.

'Åh, Aubrey, jag vill ju vara med honom, mer än något annat, men jag vill vara med Alexander med.. hur ska man kunna välja?! jag kan inte välja mellan dem, varför är det så svårt?!' sa jag och blundade hårt för att hålla inne tårarna som trängde fram.

'Jag vet att det är svårt, du behöver lite tid att tänka över det här, det är ingenting du kan bestämma på en dag'

'Men Aubrey, för varje dag som går blir det svårare för mig att bestämma mig, Aubrey, jag älskar Jakob, men Alexander, och mitt hjärta, och jag mår fortfarande inte bra efter vad som hände med pappa..'

'Jag vet..'

'Sa han något mer?'

Jag väntade och kunde höra Aubreys nervösa andetag.

'Aubrey, vad har han sagt?'

'Han sa att han trodde att du kanske var med någon annan..'

Jag svarade inte, jag kunde inte...

Han litade inte på mig..

Jakob litade inte på mig, min pojkvän litade inte på mig..

Okej, vid detta tillfället kände jag mig inte så osäker längre.

Han är avundsjuk när jag är med en av mina bästavänner, han pratar inte med mig om det, han tror att jag inte har känslor för honom längre, han pratar inte med mig om det, och han tror att jag är med någon annan?!

'Julia, jag..'

Aubrey avbröt sig själv, som att hon hade så mycket att säga, men som inte kunde komma fram.

'Det är okej, kan vi höras av om ett tag? jag hör av mig så fort jag kan, puss'

Jag la på.

Utan att jag märkt det hade en tår sakta runnit ner för min kind.

'Are you okay?'

Jag ryckte till, torkade snabbt bort tåren och vände mig om för att möta Chaz's blick.

'Yeah, everything's fine' ljög jag och fejkade ett leende, men tårarna i mina ögon sa något annat.

'Come, we can go back here tomorrow when you're feeling better' sa han, och jag sa inte emot.

'I'll call you' sa Chaz in till killarna och gick sen med mig ut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Holmkvist - 4 juli 2013 00:57


Jag tog laptopen, och när jag gick in på mitt rum var jag noga med att se till att ingen var i mitt rum och att dörren var stängd riktigt. Jag satte mig på sängen, startade datan och gick in på min skype. Till min lycka var Aubrey inne. Jag r...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 22:40

Jag och Chaz stannade vid en tom lekplats och satte oss på varsin gunga. Jag tog tunga andetag och försökte slappna av. När Chaz frågade hur jag mådde brast allting. Tårarna började forsa ner för mina kinder och Chaz nästan flög fram till mig. ...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 17:27


Söndag, 21.30 Okej, jag borde ha packat innan, men jag var för upptagen med annat. Jag skyndade fram och tillbaka i mitt rum. Slängde kläder hit och dit, plockade fram hörlurar, plockade fram skor, slängde dem hit och dit. När jag packat halv...

Av Elin Holmkvist - 3 juli 2013 16:27

'Hej, du måste vara Julia' sa kvinnan som jag antog var Jakobs mamma. Jag nickade och vi log mot varandra. 'Jag heter Linda, jag är Jakobs mamma' sa hon sen och log ännu bredare. 'Jakob har sagt mycket bra om dig' 'Mamma, det räcker' sa Ja...

Av Elin Holmkvist - 2 juli 2013 21:51


Jag rös till när det kalla vattnet nuddade min kropp och backade till jag kände att vattnet blivit varmare. Utan att fylla badkaret satte jag mig ner och lät vattnet rinna ner genom mitt hår.   Jag virade in mitt hår i en turban med ett av ba...

Presentation

Välkommen till min blogg :) Här kommer det (nästan) varje dag upp delar på dom noveller jag än så länge skriver :) Enjoy :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards