lovestories

Alla inlägg den 4 juli 2013

Av Elin Holmkvist - 4 juli 2013 00:57

Jag tog laptopen, och när jag gick in på mitt rum var jag noga med att se till att ingen var i mitt rum och att dörren var stängd riktigt.

Jag satte mig på sängen, startade datan och gick in på min skype.

Till min lycka var Aubrey inne.

Jag ringde henne.

'Svara, svara, svara!'

'Hej' sa Aubrey och jag var snabb med att avbryta henne.

'Aubrey, du har ingen tid att prata jag har värsta saken att berätta..'

'Men berätta då!'

'Kommer di ihåg för något år sen när vi var sjukt inne på Justin Bieber?!'

'Ja, vadå då?'

'Kommer du ihåg vart han bor?'

'Ja, Kanada'

'Känner du igen namnen Chaz Somers och Ryan Butler?'

'Ja, det är ju Justi... vänta, ursäkta, menar du att..?!'

'Ja, och OMG! De skypeade med honom precis nu, tror du jag håller på att dö eller?!'

'Din mamma har blivit tillsammans med Justin Biebers bästa väns pappa, herregud, detta är för bra!'

'Jag veeeet, Aubrey, vad är luft igen?'

'Herre min... vänta lite, vad är det?! aha, okej.. Julia, jag måste gå, men vi hörs senare, puss, älskar dig'

'älskar dig med'

Jag var noga med att logga ut från min skype innan jag stängde av datorn.
Jag gick ut från mitt rum och mot Chaz. 

Jag öppnade dörren och såg att Ryan och Chaz flyttat sig från vardagsrummet. 

'That went fast' sa Chaz och kollade menande på laptopen. 

'Yeah, it was kind of an emergency call' sa jag och han nickade. 

'Thanks for letting me borrow it' sa jag och han nickade när jag ställde tillbaka den där den stod. 

'Anytime' 

'Yeah, and by the way, this is my sister, Julia' 

Jag vände mig om mot Chaz och såg att han riktat datorn mot mig. 

När jag såg vem jag tror jag såg hettade mina kinder upp. 

För att göra saken ännu värre märkte jag att jag fortfarande inte tagit på mig det jävla linnet. 

Jag log med hela ansiktet, så man såg min tandställning, och vinkade överdrivet. 

'Cute'  kunde jag höra ifrån datorn. 

'Yeah, I know' svarade jag och vände mig sen om. 

'Before you go, you wanna come over to my house later?' frågade Ryan och log mot mig.

'We're gonna watch some movies and eat candy'

'Sure, why not?' svarade jag och gav honom ett leende och gick sen ut från Chaz rum.

Detta var nog bästa dagen i mitt liv.

 

'Mamma, jag är klar!' ropade jag genom vardagsrummet där Chaz och Ryan satt och kollade på tv.

Gud vad de bytade plats hela tiden, svårt att bestämma sig eller?

'Julia, english' sa mamma när hon kom ut från kontoret.

Jag drog på mig mina låga vita converse och suckade.

'Blah blah blah, Mom, I'm talking English, please, just let's go now' sa jag och hon skrattade lite,

'Okay, okay' hon tog sin handväska och vi gick.

 

'Så, hur går det med Chaz?' frågade mamma när vi tagit våran fika och satt oss vid ett bord.

'Det går bra, vi kommer riktigt bra överens, och han är en bra bror' svarade jag och mamma nickade.

'Det är vad jag vill höra'

Vi satt en stund och pratade på om allt möjligt.

Vi satt kvar en stund efter att fikan var slut också, bara för att vi kunde.

Efter ett tag reste vi oss upp och gick.

Vi gick runt i massa olika affärer, men jag gillade Gina och H&M hemma.

'Den här skulle vara så himla fin på dig' sa mamma och höll upp en vit tub klänning med midjebälte.

'Hur länge har du varit med egentligen? jag använder inte klänning' protesterade jag och mamma kollade på mig.

'Sluta, det är aldrig för sent att ändra sig, jag vill inte att du ska ändra dig själv, men du är ingen kille, och jag tycker du ska ta nytta utav kroppen du har, Julia, den skulle sitta jätte fint på dig, precis som alla dina andra klänningar i din garderob' sa mamma och jag kollade på henne.

'Jaja, jag köper väl den, men jag kommer aldrig använda den och det kommer bara vara slöseri med pengar' sa jag och mamma letade upp en i rätt storlek, det nöjda leendet lämnade aldrig hennes ansikte.

 

När vi kom hem igen hade jag köpt klänningen, en USA magtröja, en rosa bralet top, ett par jeans, två par jeansshorts, ett par Jeffrey Campbell och ett par lila converse.

 

Nu hade jag sju par converse, ett par röda, ett par svarta, ett par vita, ett par gröna, ett par med amerikanska flaggan, ett par turkosa och de lila som jag köpte.

På väg upp för trappan krockade jag med Ryan och Chaz.

'Oh hey, we were right on our ways to Ryan, you wanted to come?' sa Chaz och jag log mot honom. 

'Yeah, I just have to unpack this' sa jag och höll upp påsarna. 

De nickade och följde med mig till mitt rum, säkert i brist på liv. 

Jag la ner kläderna i min väska och ställde skorna bland de andra vid den ena väggen. 

'Come on' sa jag och vi gick ner för trappan igen. 

'We're going to Ryan's' sa Chaz högt. 

Utan att vänta på svar gick vi. 


'Julia, I just have to say this, but you have amazing hair' sa Ryan sen och jag skrattade lite.

'Well, thank you' svarade jag och han log mot mig.

 

'Which movie?' frågade Ryan och alla kollade på mig.

'I can look at everything'

'Okay, what about something scary?'

'Sounds fine with me' svarade jag och alla höll med.

Efter ett tag hade Ryan valt någon konstig skräckfilm, kommer inte riktigt ihåg vilken.

Handlade om någon galen mördare som mördade massa folk och huvud personen försökte fly och blah blah blah.

Efter ett tag var vi tvugna att pausa för att jag var tvungen att gå på toaletten.

Jag släckte lampan och på väg ut från badrummet hoppade Ryan fram och jag tjöt till med ett högt hopp bakåt.

Christian, Mitch, Chaz, någon av Mitch kompisar som hette något med Jason eller Mason eller något, och Ryan stod utanför och skrattade.

'Yeah, so funny' sa jag bara och gick ut från badrummet och satte mig i soffan igen med en suck.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Välkommen till min blogg :) Här kommer det (nästan) varje dag upp delar på dom noveller jag än så länge skriver :) Enjoy :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards